Tokyo Xtreme Racer to zręcznościowa gra wyścigowa, która zadebiutowała w 1994 roku na konsoli Nintendo Super Famicom (Super Nintendo na Zachodzie). Zainspirowana sceną wyścigów ulicznych na Shuto Expressway w Tokio, gra wyróżniała się unikalnym systemem SP (Spirit Point) Gauge.
Celem wyścigu jest wyczerpanie wskaźnika SP rywala przy jednoczesnym utrzymaniu własnego. Można to zrobić, zmuszając przeciwnika do popełniania błędów lub utrzymując przewagę. Wyścig kończy się, gdy jeden wskaźnik SP zostanie wyczerpany. Gra pozwala na swobodne poruszanie się po ulicach i rzucanie wyzwań innym kierowcom poprzez miganie światłami.
Zawodnicy są albo samotnymi wilkami, albo częścią konkurencyjnej załogi. Wygrywanie wyścigów zapewnia walutę, dzięki której można odblokować wizualną personalizację pojazdu, ulepszenia osiągów, a nawet nowe samochody do wypróbowania. Celem jest pokonanie rywalizujących bossów, aby awansować, aż do starcia z elitarnymi zawodnikami. Jeśli wszystko to brzmi znajomo, to dlatego, że system progresji rywali w serii zainspirował mnóstwo franczyz, takich jak Need for Speed i Burnout.
Genki planuje utrzymać grę w Early Access przez "około 4 miesiące" Pełne wydanie będzie zależeć od tego, "jak postępy w rozwoju będą przebiegać przez cały okres wczesnego dostępu". Obecnie w grze dostępnych jest 50 samochodów i ponad 200 rywali, "każdy z własną, unikalną fabułą"