Instagram wiąże jakość wideo z liczbą wyświetleń
W wideo AMA przeprowadzonym przez szefa Instagrama, Adam Mosseriwyjaśnił on, dlaczego filmy o niskiej liczbie wyświetleń mają obniżoną jakość. Nie jest to coś nowego w Internecie, ponieważ wiele filmów na YouTube, które zostały przesłane lata temu w rozdzielczości 720p lub 1080p, obecnie spadło do 240p. Powód jest ten sam, choć sprzęt do kodowania i oprogramowanie używane przez Google i Meta są oczywiście różne. Jednak filmy na Instagramie mogą być dostępne w niskiej jakości zarówno przed rozpoczęciem gromadzenia wielu wyświetleń, jak i po osiągnięciu szczytu, podczas gdy filmy na YouTube są obniżane na dobre, gdy liczba wyświetleń spadnie, a wzrost liczby wyświetleń nie przywróci ich wersji w wysokiej rozdzielczości.
W maju 2023 r. Meta opublikowała post na blogu dotyczący pierwszego układu ASIC firmy do transkodowania wideo, a mianowicie Meta Scalable Video Processor (MSVP). Chociaż post koncentrował się głównie na stronie sprzętowej, ujawnił również kilka interesujących elementów dotyczących elementu oprogramowania i zmian w zakresie przesyłania strumieniowego wideo w produktach takich jak Instagram i Facebook. Zasadnicza część ujawnia, że w celu zmniejszenia wymagań obliczeniowych podczas kodowania strumieni wideo, najszybsze (i oczywiście najniższej jakości) kodowanie będzie używane w pierwszej kolejności. Jednakże,
"Gdy wideo uzyska wystarczająco długi czas oglądania, uruchamiane jest pełne kodowanie ABR, które tworzy również stałą drabinkę ABR przy użyciu wysokiej jakości ustawień wstępnych H.264 i VP9 w celu dalszej poprawy jakości wideo. Gdy wideo uzyska jeszcze dłuższy czas oglądania, uruchamiane jest zaawansowane kodowanie ABR, które tworzy dynamiczną drabinkę ABR"
Ostatecznie, pomimo faktu, że Mosseri twierdzi, że ludzie wchodzą w interakcje z filmami głównie w oparciu o ich treść, w rezultacie popularni twórcy zawsze będą mieli przewagę w postaci najlepszej jakości kodowania wideo. Początkujący i mniej popularni twórcy, którzy mogą być na platformie od lat, będą musieli dostarczać inteligentne treści, które są również dostosowane do niższej jakości prezentacji wideo niż ich konkurenci.
Ci, którzy zmagają się z mediami społecznościowymi z perspektywy twórców, mogą chcieć pobrać książkę Jasona McDonalda Social Media Marketing Workbook: Jak korzystać z mediów społecznościowych w biznesie. W pełni zaktualizowany o informacje dostosowane do 2024 roku, obecnie kosztuje 34% taniej w formacie Kindle (33,01 USD zamiast 49,99 USD), podczas gdy wersja papierowa ma 28% zniżki, co obniża ją z 45,99 USD do 33,07 USD.