Intel XeSS 1.3 oferuje skalowanie w górę oparte na sztucznej inteligencji nowej generacji dla ponad 100 gier
Intel XeSS 1.3 jest już dostępny i ma na celu zaoferowanie lepszej wydajności w grach niż jego poprzednik. Chociaż technologia została ulepszona pod względem skalowania w górę, znane profile mają teraz inne skalowanie rozdzielczości. Oznacza to, że skalowanie w górę odbywa się teraz z niższej rozdzielczości niż wcześniej.
Pomimo różnicy w rozdzielczości, Intel bezpośrednio porównuje nowy XeSS 1.3 i zwykły XeSS (obraz porównawczy załączony na końcu). Chociaż porównanie to pokazuje wzrost wydajności, wynika on głównie z wysokiego skalowania.
Niemniej jednak, Intel zaktualizował również XeSS 1.3 o nowy model sztucznej inteligencji, który twierdzi, że zawiera optymalizacje dokonane poprzez dodatkowe szkolenie. Firma twierdzi, że model ten może zaoferować ulepszoną rekonstrukcję obrazu, lepszą stabilność czasową i ulepszony antyaliasing. Może również wyświetlać bardziej złożone wizualnie elementy.
Wydajność skalowania można sprawdzić na stronie w ponad 100 obsługiwanych grach. Intel przedstawił kilka porównań XeSS 1.3 działającego na Arc A750 (edycja limitowana, obecnie 239,99 USD na Amazon) i iGPU Core Ultra 7 155H. Oba układy wykazują zauważalną poprawę wydajności w kilku popularnych grach. Proszę spojrzeć na wykresy załączone na końcu.
Oprócz wprowadzenia XeSS 1.3, Intel wprowadził również dwa nowe profile. Nazywają się one "Ultra Performance" i "Ultra Quality Plus" Te nowe profile mają inny upscaling, o którym można dowiedzieć się więcej z załączonego poniżej wykresu skalowania rozdzielczości.
Firma zaprezentowała również Native Anti-Aliasing, odpowiedź Intela na Nvidia DLAA. Może ona pozornie stosować antyaliasing bez skalowania w górę. Poza tym, Intel XeSS 1.3 SDK jest teraz dostępny na GitHubieumożliwiając twórcom gier szybką integrację.
Źródło(a)
Intel przez: VideoCardz