Intel XeSS 2 ma teraz generowanie ramek oparte na sztucznej inteligencji
Intel ogłosił dużą aktualizację swojej technologii skalowania w górę, XeSS 2, dla istniejących kart z serii Arc A oraz nowo wprowadzonych kart graficznych Arc B570 i Arc B570 Arc B570 i Arc B580. Aktualizacja w końcu zrównuje zestaw funkcji z konkurencyjnymi ofertami AMD i Nvidii.
Podobnie jak DLSS 3 i FSR 3, XeSS 2 jest teraz zdolny do generowania klatek opartych na sztucznej inteligencji, funkcji, która może przewidywać i wstawiać nowe klatki między istniejącymi, aby poprawić liczbę klatek na sekundę. Inna nowa funkcja jest podobna do Reflex Nvidii, zwanej XeLL, która zmniejsza opóźnienia poprzez dostosowanie czasu renderowania klatek, aby CPU i GPU były wyrównane.
Intel twierdzi, że XeLL będzie wymagany domyślnie, ponieważ generowanie klatek zwiększa opóźnienia. XeSS 2 może poprawić wydajność do 3,9x w obsługiwanych grach, podczas gdy XeLL może poprawić szybkość reakcji o 45% w rozdzielczości 1440p.
W momencie premiery, XeSS 2 będzie wspierać dziesięć gier, w tym Assassins Creed Shadows, Dying Light 2, Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, Robocop: Rogue City i nie tylko.