Intel stracił podobno 30 miliardów dolarów potencjalnych przychodów z powodu nieudanego kontraktu na produkcję chipów do PlayStation 6
Nowy raport z Reuters podaje, że Intel i AMD były ostatecznymi oferentami, którzy mieli wyprodukować chip PlayStation 6. Na liście znalazły się takie firmy jak Broadcom, która ostatecznie wycofała się z rywalizacji. Ostatecznie AMD wygrało kontrakt ze względu na niezdolność Intela do zawarcia umowy o podziale zysków z Sony. Co więcej, zapewnienie wstecznej kompatybilności z istniejącymi tytułami PS5 (i potencjalnie PS4) było dodatkowym wyzwaniem, które zniechęciło Intela.
Zgodnie z wewnętrznymi prognozami Intela udostępnionymi przez źródło, niepowodzenie firmy w pozyskaniu Sony jako klienta może potencjalnie kosztować ją 30 miliardów dolarów. Co więcej, mogło to dać impuls Intel Foundry, utrzymując linie montażowe zajęte przez pięć lat. Z drugiej strony, AMD ma znacznie większe doświadczenie w produkcji sprzętu konsolowego, podczas gdy Intel nie ma praktycznie żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Urządzenia przenośne z systemem Windows oparte na Lunar Lake, takie jak MSI Claw 8 AI+, powinny pomóc Intelowi ugruntować swoją pozycję na rynku, ale może minąć trochę czasu, zanim Sony/Microsoft wybierze Intela zamiast AMD.
Najwyraźniej spotkanie miało miejsce w 2022 roku, czyli całe sześć lat przed premierą PlayStation 6 w 2028 roku. Nie jest jasne, czy AMD rozpoczęło już opracowywanie APU PS6, ale jeśli tak, to możemy spodziewać się, że wykorzysta mieszankę części Zen 6 i RDNA 5.