Druga generacja satelitów Starlink, że SpaceX ma pozwolenie na uruchomienie jest znacznie większy niż pierwszy i jego usługi internetowe-bezpośrednie może spowodować zanieczyszczenie światłem, jak również, według DISH, zakłócenia z własnych satelitów. Dlatego zarówno DISH, jak i grupa środowiskowa International Dark-Sky Association (IDA) złożyły pozwy przeciwko decyzji FCC, która przyznaje SpaceX pozwolenie na uruchomienie 7,500 satelitów Gen2 dla Internetu Starlink z 29,988, o które wnioskowała firma kosmiczna Elona Muska.
"Zamówienie pozostawia miliony rodzin otrzymujących usługę telewizji satelitarnej od Dish w tym samym paśmie częstotliwości podatnym na zakłócenia", twierdzi Dish w odwołaniu, ponieważ"pozwala systemowi używać pasma częstotliwości 12,2-12,7 GHz (12 GHz) dla swoich operacji kosmicznych do Ziemi"
To było pet peeve DISH przez jakiś czas, ponieważ siedzi na gigantycznej ilości widma 12 GHz i chce go używać do naziemnych usług 5G, które SpaceX z kolei martwi się, że spowoduje zakłócenia w dostawie Internetu do własnych klientów Starlink. Tak więc, DISH's złożenie jest rodzajem kontrpozwu, plus to nie zatrudnić self-ordered badań naukowych w celu udowodnienia, że nie będzie żadnych zakłóceń martwić się o jego poprzednich argumentów przed FCC.
IDA, z drugiej strony, martwi się, że duże satelity Gen2 spowoduje jeszcze większe odbicia światła i zanieczyszczenia na orbicie, oszukując badania astronomów i powodując zakłócenia sprzętu, zbyt. Najwyraźniej Dark-Sky Association nie jest zadowolone z umowy, którą SpaceX osiągnął z US National Science Foundation, aby koordynować zakłócenia sprzętu astronomicznego optycznego i podczerwonego"w zakresie, w jakim jest to możliwe"
Starlink potrzebuje satelitów Gen2, aby zapewnić nie tylko internet, ale także wymieniać info z telefonami na ziemi bezpośrednio, podobnie jak w przypadku usługi awaryjnej, którą oferuje nowy iPhone serii 14, ponieważ ma umowę z T-Mobile na wdrożenie takiego rozwiązania dla swoich abonentów.
Umowa z T-Mobile jest tylko kolejnym przykładem, jak SpaceX stale stara się rozgałęziać i rozszerzać, aby zwiększyć komercyjny zasięg Starlink, a jego usługa lotnicza jest kolejnym świecącym przykładem. Starlink utrzymuje podpisywanie linii lotniczych, aby być ich dostawcą satelitarnego Internetu w locie, a Elon Musk nawet włączył się do raportu, że wdrożenie czarterowej linii lotniczej JSX zostało spełnione z "zdumieniem i zachwytem" przez jej klientów.
"Starlink w samolocie czuje się tak samo, jak szybkie połączenie na ziemi" - przekonywał Elon Musk, ponieważ usługa Starlink Aviation obiecuje prędkość do 350 Mb/s dostarczaną do każdego samolotu we flocie, i to z opóźnieniem 20 ms, umożliwiając pasażerom samolotu luksusy podczas lotu, takie jak"rozmowy wideo, gry online, wirtualne sieci prywatne i inne działania związane z dużą prędkością danych" Biorąc pod uwagę, że najszybszy dostawca stacjonarnych usług szerokopasmowych w USA dostarczył w IV kwartale 226,18 Mb/s średniej prędkości pobierania, prezes SpaceX może nie mylić się w swoich twierdzeniach.
Kup urządzenie TP-Link 5GHz AC867 Long Range Outdoor CPE na Amazon
Źródło(-a)
Elon Musk (Twitter), DISHprzez ExtremeTech