Inwigilacja na kołach: Patent Forda na nagrywanie rozmów i wyświetlanie spersonalizowanych reklam
Patent Forda opublikowany 29 sierpnia 2024 r. opisuje system, który umożliwia spersonalizowaną reklamę bezpośrednio w samochodzie. Dane takie jak lokalizacja, cele podróży, pogoda i rozmowy pasażerów są wykorzystywane do nadawania ukierunkowanych reklam za pośrednictwem ekranów lub głośników.
Jednym ze scenariuszy według patentu byłoby na przykład odtwarzanie przez pojazd odpowiednich reklam w drodze do centrum handlowego, w oparciu o dane nawigacyjne i sytuację na drodze. System analizowałby również pogodę i rozmowy w samochodzie, aby zdecydować, czy reklama powinna być dźwiękowa czy wizualna. Liczba reklam ma być regulowana, aby nie irytowały one nadmiernie pasażerów.
Ford zaznacza, że rejestracja nowych pomysłów nie musi oznaczać, że zostaną one faktycznie wdrożone. W oświadczeniu dla magazynu motoryzacyjnego MotorTrend producent skomentował to następująco.
"Składanie wniosków patentowych jest normalną częścią każdego silnego biznesu [...] Pomysły opisane we wniosku patentowym nie powinny być postrzegane jako wskazanie naszych planów biznesowych lub produktowych. Bez względu na to, co zawiera wniosek patentowy, zawsze będziemy stawiać klienta na pierwszym miejscu w procesie podejmowania decyzji dotyczących rozwoju i wprowadzania na rynek nowych produktów i usług"