Inżynieria Tesli Model Y jest chwalona przez Toyotę po rozbiórce
Choć Toyota już od jakiegoś czasu uważana jest za producenta pojazdów najnowszej generacji, jej inżynierowie rozebrali niedawno Model Y i byli pod wrażeniem braku zbędnych elementów. Według jednego z anonimowych członków zarządu Toyoty, "zdejmując skórę z Modelu Y, był on naprawdę dziełem sztuki". "To niewiarygodne" - dodał - "Toyota próbuje określić, jak najlepiej zaatakować eksplodujący rynek pojazdów elektrycznych po kilku latach bycia sprowadzonym do niego na kopy i krzyki.
Podczas gdy pierwsze pojazdy elektryczne Toyoty są zbudowane na modułowej platformie e-TNGA, zaadaptowanej z jej renomowanych pojazdów, po obejrzeniu Modelu Y w środku inny exec powiedział, że Toyota "potrzebowałaby nowej platformy zaprojektowanej jako pusta kartka", ponieważ to, co robi Tesla jest najwyraźniej "zupełnie inną filozofią produkcji".
Wraz z rezygnacją swojego długoletniego prezesa, Toyota wskazuje, że doskonale rozumie wyzwanie, i to jest dokładnie to, co będzie robić, nowa platforma zaprojektowana dla pojazdów elektrycznych od podstaw. Zobowiązała się do jej debiutu z Lexusem na czele. Pierwszy Lexus zbudowany na nowej platformie czysto EV nie trafi na rynek przed 2026 rokiem, podczas gdy Toyota będzie zaspokajać popyt na swoje pojazdy elektryczne istniejącą ofertą, taką jak 2023 Lexus RZ 450e który w USA zaczyna się od 59 650 dolarów.
Sandy Munro jest zdania, że Toyota może rzeczywiście pociągnąć to za sobą, jak powiedział widział japoński "słoń" zrobić to tak wiele razy przed, miażdżąc jego głównych rywali w procesie. Pozostaje zobaczyć, czy Toyota będzie w stanie dogonić Teslę i innych, a czas będzie sędzią, jeśli jego hybrydowa strategia oferowania różnych pojazdów dla różnych rynków była właściwą drogą przez cały czas.