Ioniq 5 jako pierwszy z portem ładowania Tesla NACS, gdy Hyundai debiutuje podniesioną wersją XRT do jazdy w terenie
W czerwcu ubiegłego roku, Hyundai wciąż wahał się, czy przyjąć port ładowania NACS Tesli dla swoich pojazdów, ponieważ argumentował, że jego Superchargers nie są wystarczająco szybkie, aby wykorzystać układy napędowe firmy 800V.
Zarówno Hyundai i Kia były pierwszymi pojazdami spoza Tesli, w których zastosowano port NACS wbudowanymi portami NACS podłączonymi do ładowarki.
Hyundai oficjalnie ogłosił, że Ioniq 5 z 2025 roku będzie pierwszym komercyjnie dostępnym modelem z portem NACS, który pozwoli mu bezpośrednio korzystać z sieci doładowań w USA.
IONIQ 5 ma na celu dalsze zwiększanie satysfakcji klientów, będąc pierwszym modelem Hyundaia wyposażonym w port Tesla North American Charging Standard (NACS). Port ten otwiera ponad 17 000 ładowarek w sieci Supercharger Tesli bez użycia adaptera, podwajając rozmiar sieci szybkiego ładowania DC dostępnej dla nowych klientów IONIQ 5. modele IONIQ 5 z 2025 roku będą również sprzedawane z adapterem Combined Charging System (CCS). Wszystkie nowe lub odświeżone pojazdy Hyundai EV będą dostarczane wyłącznie z portem NACS począwszy od 4. kwartału 2024 roku.
Oprócz portu NACS i kompatybilności z ładowarką Supercharger, modele Ioniq 5 z 2025 r. będą również dostarczane z
adapterem NACS do CCS dla innych sieci ładowania. Ioniq 5 z 2025 r. i Kia EV6 zostały już zauważone z wbudowanymi portami NACS w ładowarce Supercharger, a Hyundai wydaje się być pierwszym z pojazdem elektrycznym innym niż Tesla, który będzie korzystał z NACS z fabryki, począwszy od 4. kwartału.
Hyundai zdołał również umieścić większe zestawy akumulatorów w Ioniq 5 z 2025 roku i oferuje teraz do 20 mil większy zasięg na jednym ładowaniu niż poprzedni model.
Specyfikacja Hyundai Ioniq 5 XRT
Zwykłe wersje RWD i AWD zostały wzbogacone o ekskluzywną wersję terenową Ioniq 5 XRT, która ma podniesione zawieszenie i tuning wizualny, a także zwiększone kąty natarcia i zejścia:
- Podwójny silnik (tylko AWD) + akumulator 84 kWh +23 mm podniesione zawieszenie z unikalnym tuningiem
- Unikalne dla tego modelu czarne 18-calowe koła 235 / 60 R 18 z oponami terenowymi
- Ekskluzywne, unikalne przednie i tylne paski XRT
- Okładzina z wytrawionym kamuflażem cyfrowym
- Czarne obramowanie okien
- Czarne progi boczne
- Czarne plakietki Hyundai "H" na masce i klapie bagażnika
- Plakietka HTRAC na klapie bagażnika i napis IONIQ 5 z czarnym reliefem
- Logo XRT wytłoczone na tylnym pasie
- Czarne nakładki na lusterka
- Dywaniki podłogowe na każdą pogodę z logo XRT
- Powierzchnie siedzeń H-Tex z unikalnym wzorem i logo XRT
- Czarna podsufitka
- Ekskluzywne kolory nadwozia XRT: Ultimate Red, Cosmic Blue Pearl
- Kąt natarcia: 19,8 stopnia (nie XRT 17,5 stopnia)
- Kąt zejścia: 30,0 stopni (nie XRT 25,4 stopni)
Hyundai zachował milczenie w sprawie dokładnych cen wykończenia Ioniq 5 XRT, AWD i RWD, ale biorąc pod uwagę, że samochód pojawi się w przyszłym kwartale, wszystkie ważne szczegóły cenowe nie powinny być daleko w tyle.
Podczas gdy kupujący mogą na razie skorzystać z ulgi podatkowej w wysokości 3750 USD, Hyundai obiecuje, że wyprodukowany w USA Ioniq 5 zwiększy kwalifikowalność do ulgi podatkowej dopiero w przyszłości.