Japan Airlines celem cyberataku w Boxing Day
Cyberatak na Japan Airlines (JAL) w czwartek znacząco zakłócił podróże w Japonii w okresie świątecznym. Chociaż w Japonii nie ma świąt Bożego Narodzenia, a większość ludności nie jest chrześcijanami, Boże Narodzenie jest tam obchodzone. Jest to jednak bardziej komercyjne święto, popkulturowe wydarzenie importowane z Zachodu. Podobnie jak Walentynki, jest to postrzegane jako romantyczna okazja, więc pary wychodzą zjeść lub spędzić razem czas w Wigilię. W dniach 25 i 26 grudnia nie odbywają się żadne publiczne uroczystości, ale wiele rodzin rozpoczyna przygotowania do corocznego japońskiego festiwalu Nowego Roku(Oshogatsu). Biura są zamknięte od tego weekendu, a wiele osób wraca do swoich rodzinnych miast.
Atak DDoS na JAL zbiega się zatem z jednym z najbardziej aktywnych okresów podróży w tym dominującym technologicznie kraju. Według JAL, problem rozpoczął się w czwartek rano, kiedy sieć firmy, która łączy wewnętrzne i zewnętrzne systemy, uległa awarii. Według linii lotniczej, przyczyną był atak DDoS na systemy, który polega na zalaniu systemu lub sieci ruchem danych lub żądaniami, aż cel nie będzie mógł dłużej reagować lub ulegnie awarii.
Według JAL w wyniku ataku nie utracono żadnych danych klientów. Jednak do późnych godzin porannych ponad 24 loty były już opóźnione o ponad pół godziny. Sprzedaż biletów na loty krajowe i międzynarodowe rozpoczynające się w czwartek została tymczasowo zawieszona. Inne japońskie linie lotnicze nie ucierpiały, ale japońska poczta jest w dużej mierze zależna od transportu lotniczego, co według Japan Post może powodować opóźnienia w dostarczaniu listów, paczek itp.
Informacje na temat pochodzenia lub przyczyny ataku wciąż nie są znane.
Źródło(a)
Źródło obrazu: aeroprints.com, CC BY-SA 3.0 przez Wikimedia Commons