Jeep Wrangler EV rzuci wyzwanie Hummerowi EV i Rivianowi R1S w walce o dominację w terenie
Prezes Jeepa, Christian Meunier, potwierdził niedawno w wywiadzie dla Auto Express że w pełni elektryczny Jeep Wrangler jest rzeczywiście w drodze, nawet jeśli wyląduje dopiero w roku modelowym 2027. Dzięki Wranglerowi EV, Jeep będzie chciał przesunąć granice możliwości terenowych poza 10-punktowy Trail Rating. Dyrektor generalny podkreśla, że elektryfikacja otworzy drzwi dla Jeepa, ponieważ pozwoli na bardziej elastyczne parametry projektowe.
Trail Rating to skala do dziesięciu punktów. Na dziesiątym miejscu jest dwudrzwiowy Wrangler Rubicon; pięciodrzwiowy Wrangler Rubicon ma dziewięć punktów. Zaczynamy od czterech dla Renegade z Trail Rating. Chcę to przesunąć do 12.
Między różnorodnością hybryd 4xe i w pełni zelektryfikowanych modeli Avenger, Wagoneer i Recon, nabywcy Jeepa mają opcje dla elektrycznego układu napędowego, ale poza pojazdami koncepcyjnymi nie było żadnych konkretnych oznak całkowicie elektrycznego Jeepa Wranglera, aż do tego potwierdzenia. Nie ulega wątpliwości, że hybrydowe Wranglery okazały się hitem dla marki - 38 procent wszystkich sprzedanych Wranglerów w pierwszym kwartale 2023 roku będzie pochodziło z linii 4xe.
Pojazdy takie jak Rivian R1T i Hummer EV pokazały już, że elektryfikacja może mieć pewne spektakularne zalety, jeśli chodzi o osiągi w terenie. W przypadku czterosilnikowego pojazdu EV nie trzeba się martwić o skomplikowane mechanizmy różnicowe, a także o mniejszą interakcję pomiędzy elementami zawieszenia a układem napędowym.
Koncepcja Magneto 3.0 zaprezentowana na stronie 2023 podczas Jeep Easter Safari może dać nam namiastkę tego, jak wyglądałby w pełni elektryczny Wrangler, biorąc pod uwagę, że bazował na dwudrzwiowym Wranglerze Rubicon.
Zamiast podwójnego lub poczwórnego silnika, Wrangler Magneto 3.0 korzystał z pojedynczego silnika osiowego, który dostarczał do 650 KM na wszystkie cztery koła. Wrangler Magneto 3.0 posiada dwa tryby zasilania, agresywne hamowanie regeneracyjne i zjazd ze wzniesienia - wszystko po to, aby zachować pozory tradycyjnej jazdy Jeepem na szlaku w wersji elektrycznej.
Nie jest jasne, czy Jeep zastosuje ten sam rodzaj silnika o strumieniu osiowym, czy też zrobi coś bardziej konwencjonalnego, jak rozwiązania Fisker, Hummer, i Rivian zdecydowały się na pominięcie skomplikowanych elementów mechanicznych na rzecz prostych silników elektrycznych.