Jest teraz CAPTCHA o smaku Dooma
Spójrzmy prawdzie w oczy. Wszyscy znosimy klikanie w hydranty przeciwpożarowe i sygnalizację świetlną w irytujących CAPTCHA, ale nie muszą one być nudne. Guillermo Rauch, CEO Vercel, firmy świadczącej usługi w chmurze, wykorzystał swój oparty na sztucznej inteligencji Generative UI, aby stworzyć CAPTCHA który przeczy tradycji i zamiast tego pozwala strzelać do demonów w grze Doom.
Koncepcja jest prosta: Użytkownik pojawia się na mapie Doom i musi zabić trzech wrogów, aby przejść do weryfikacji. Aby dodać pikanterii, jest to staroszkolny Doom, co oznacza brak mouselook i flagi trudności ustawione na Nightmare, najtrudniejszy poziom trudności.
Dla weteranów gry nie stanowi to problemu, ale ja musiałem wykonać kilka prób, zanim znalazłem rozwiązanie. Oszukałem go, uruchamiając wrogów i biegnąc z powrotem do obszaru początkowego, aby zabić ich z daleka. Wygląda na to, że nie byłem jedyny. Ludzie, którzy wypróbowali to rozwiązanie na Hacker News (przez TechCrunch) mają mieszane reakcje. Oto wskazówka - można strafe'ować, przytrzymując klawisz Alt.
Rauch nie jest pierwszym, który wykorzystał ten pomysł. Camps Orteza zrobił to w 2021 roku, sprawiając, że zabił cztery demony aby kontynuować, ale jest to o wiele łatwiejsze i nie przypomina prawdziwej mapy Doom.
Źródło(a)
TechCrunch | Hacker News | Camps Orteza Github
Źródło obrazu: BritGeeks na r/pcgaming.