John Carmack ogłasza odejście z Meta i rozwoju VR
John Carmack, wizjonerski programista stojący za rewolucyjnymi grami takimi jak Doom i główny konsultant zestawu słuchawkowego Meta Quest VR, opuścił firmę Meta.
W liście, który opublikował na Facebooku, Carmack jako główny powód swojego odejścia podał nieefektywność firmy, kończąc tym samym swój 9-letni staż w tworzeniu zestawów VR.
W swoim liście do firmy, Carmack stwierdził, że jest zadowolony z produkcji Meta Quest 2 headset. Jednakże, wściekł się na to, co nazwał "nieefektywnością" w firmie, która ostatecznie zmotywowała go do opuszczenia Meta.
Mówiąc metaforycznie, Carmack stwierdził, że najbardziej sfrustrował go "osobisty ból związany z widokiem 5% wykorzystania GPU w produkcji". Carmack uważa, że Meta "działa z połową efektywności, która sprawiłaby, że [on] byłby szczęśliwy". Powiedział również, że czuł się sfrustrowany tym, że ludzie nie słuchali jego skarg dotyczących poprawy wydajności i sposobu wykorzystania zasobów firmy.
Carmack zakończył swój list wzywając Metę do "podejmowania lepszych decyzji i wypełniania [swoich] produktów 'Give a Damn!'".
John Carmack jest chyba najbardziej znany z tworzenia przełomowych gier w latach 90-tych, w tym Wolfenstein 3D, Doom, Doom 2 i Quake. Carmack dołączył do firmy Oculus, która została później przejęta przez Meta (wtedy Facebook) w 2013 roku. Onustąpiłz roli Chief Technology Officer w 2019 roku, aby skupić się na rozwoju sztucznej inteligencji. Założył własną firmę, Keen Technologies, aby dalej rozwijać AI w sierpniu tego roku. Carmack będzie pivotował, aby skupić się na pracy w Keen Technologies.
List Carmacka można przeczytać w całości w poniższej sekcji informacji prasowej.
Źródło(-a)
To koniec mojej dekady w VR.I mają mieszane uczucia.Quest 2 jest prawie dokładnie tym, co chciałem zobaczyć od początku - mobilny sprzęt, śledzenie wewnątrz, opcjonalny streaming na PC, ekran 4k (ish), opłacalny. Pomimo wszystkich skarg, które mam na nasze oprogramowanie, miliony ludzi wciąż czerpią z niego wartość. Mamy dobry produkt. Jest udany, a udane produkty czynią świat lepszym. Wszystko to mogłoby się dziać nieco szybciej i przebiegać lepiej, gdyby podjęto inne decyzje, ale zbudowaliśmy coś całkiem bliskiego The Right Thing.
Niektórzy zapytają, dlaczego obchodzi mnie, w jaki sposób dokonuje się postęp, skoro tak się dzieje? Gdybym chciał przekonać innych, powiedziałbym, że organizacja, która znała tylko nieefektywność, jest źle przygotowana na nieuchronną konkurencję i/lub zaciskanie pasa, ale tak naprawdę jest to bardziej osobisty ból, gdy widzę 5% wykorzystanie GPU w produkcji. Jestem tym urażony.
[edit: Byłem tutaj nadmiernie poetycki, ponieważ kilka osób przeoczyło intencję. Jako osoba zajmująca się optymalizacją systemów, głęboko dbam o wydajność. Kiedy ciężko pracujesz nad optymalizacją przez większość swojego życia, widząc coś, co jest rażąco nieefektywne, boli cię dusza. Porównywałem obserwowanie wydajności naszej organizacji do zobaczenia tragicznie niskiej liczby na narzędziu profilującym]
Mamy śmieszną ilość ludzi i zasobów, ale stale samosabotujemy i marnujemy wysiłek. Nie da się tego ukryć; myślę, że nasza organizacja działa z połową skuteczności, która by mnie uszczęśliwiła. Niektórzy mogą szydzić i twierdzić, że robimy to dobrze, ale inni będą się śmiać i mówić "Połowa? Ha! Ja jestem na poziomie ćwierć efektywności!"To była dla mnie walka. Mam głos na najwyższych szczeblach, więc wydaje mi się, że powinienem być w stanie poruszyć sprawy, ale najwyraźniej nie jestem wystarczająco przekonujący. Spora część rzeczy, na które narzekam, w końcu obraca się w moją stronę po roku lub dwóch i zbierają się dowody, ale nigdy nie byłem w stanie zabić głupich rzeczy, zanim spowodują szkody, ani wyznaczyć kierunku i sprawić, by zespół rzeczywiście się go trzymał. Myślę, że mój wpływ na marginesie był pozytywny, ale nigdy nie był głównym motorem.
To było wprawdzie z własnej winy - mogłem przenieść się do Menlo Park po przejęciu Oculusa i próbować toczyć bitwy z pokoleniami liderów, ale byłem zajęty programowaniem i zakładałem, że tego nie zniosę, będę w tym kiepski i prawdopodobnie i tak przegram.Dość narzekania. Zużyłem się w walce i mam swój własny startup do prowadzenia, ale walka jest wciąż do wygrania! VR może przynieść wartość większości ludzi na świecie, a żadna firma nie ma lepszej pozycji, aby to zrobić niż Meta. Być może faktycznie da się to osiągnąć, po prostu orząc do przodu z obecnymi praktykami, ale jest mnóstwo miejsca na poprawę.
Podejmuj lepsze decyzje i wypełnij swoje produkty "Give a Damn"!