Kalifornijski Uniwersytet Stanowy wprowadza bezpłatne szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji i ChatGPT for Education dla 523 000 studentów, wykładowców i pracowników
![Inicjatywa California State University AI udostępnia bezpłatne ChatGPT Edu, szkolenia i certyfikaty wszystkim studentom, wykładowcom i pracownikom. (Źródło obrazu: AI wygenerowane przez Dall-E 3)](fileadmin/_processed_/a/2/csm_A-robotic-humanoid-dressed-in-a-California-St-1738774368_1533fdbb21.png)
Kalifornijski Uniwersytet Stanowy (CSU) uruchomił nową inicjatywę mającą na celu zapewnienie 460 000 studentom i 63 000 wykładowcom i pracownikom bezpłatnych szkoleń, narzędzi i certyfikatów w zakresie sztucznej inteligencji wraz z dostępem do praktyk zawodowych w branżach opartych na sztucznej inteligencji, przy jednoczesnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji do przyspieszenia badań i przekształcenia nauczania.
Gospodarka AI eksplodowała w ostatnich latach po publicznym wydaniu ChatGPT 3.5 w 2022 roku, sztucznej inteligencji, która może skutecznie odpowiadać na pytania i przyspieszać pracę. Jednak pomimo miliardów przeznaczanych od tego czasu na rozwój takiej sztucznej inteligencji, siła robocza nie nadąża za szybkim wzrostem wykorzystania sztucznej inteligencji. CSU szacuje, że ponad połowa pracowników w dziedzinie sztucznej inteligencji pochodzi z zagranicy, co ujawnia znaczną lukę w szkoleniu siły roboczej w Stanach Zjednoczonych.
Aby temu przeciwdziałać, 23 kampusy CSU zapewnią bezpłatny ChatGPT dla edukacji. ChatGPT Edu opiera się na GPT-4o z zaawansowanymi możliwościami, takimi jak przeglądanie Internetu, analiza danych i kodowanie. Każdy kampus i klasa może tworzyć niestandardowe GPT dla określonych potrzeb, w tym udzielać korepetycji uczniom w określonych obszarach wiedzy i analizować dane badawcze. Sztuczna inteligencja jest w stanie rozmawiać i odpowiadać w ponad 50 językach.
Uwzględniono również bezpłatne szkolenia dotyczące korzystania z narzędzi AI i certyfikatów. Pracownicy i wykładowcy będą mieli podobne szkolenia w zakresie sztucznej inteligencji, aby usprawnić swoje badania, nauczanie i pracę. Nauczyciele, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie korzystać z ChatGPT w klasie, mogą przeczytać tę książkę sprzedawaną na Amazon.
Studenci będą mieli możliwość odbycia praktyk w firmach wykorzystujących sztuczną inteligencję przed ukończeniem studiów, co czyni ich wysoce pożądanymi kandydatami na rynku pracy AI. CSU zauważa, że wśród 50 największych firm zajmujących się sztuczną inteligencją, 30 znajduje się w Kalifornii, w tym OpenAI, Meta, Google i xAI. Studenci spoza CSU, którzy nie chcą pozostać w tyle, mogą nauczyć się podstaw korzystania z ChatGPT, czytając tę książkę sprzedawaną na Amazon.
Aby zapewnić prywatność, dane CSU nie będą wykorzystywane do trenowania modeli OpenAI, a rozmowy nie będą monitorowane. Ochrona danych na poziomie korporacyjnym i szyfrowanie są również stosowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
CSU ogłasza przełomową inicjatywę, aby stać się pierwszym i największym w kraju systemem uniwersyteckim opartym na sztucznej inteligencji
2/4/2025
Narzędzia i szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji będą dostępne dla wszystkich 460 000 studentów oraz 63 000 wykładowców i pracowników.
kalifornijski Uniwersytet Stanowy (CSU), największy i najbardziej zróżnicowany publiczny czteroletni uniwersytet w kraju, ogłosił dziś pierwszą w swoim rodzaju publiczno-prywatną inicjatywę z udziałem wiodących światowych firm technologicznych, w tym Adobe, Alphabet (Google), AWS, IBM, Instructure, Intel, LinkedIn, Microsoft, NVIDIA, OpenAI i Biura Gubernatora Kalifornii Gavina Newsoma, która wykorzysta moc sztucznej inteligencji do stworzenia systemu szkolnictwa wyższego opartego na sztucznej inteligencji, który może przewyższyć każdy istniejący model zarówno pod względem skali, jak i wpływu.
Bezprecedensowe przyjęcie technologii AI przez CSU sprawi, że szkolenia, nauka i narzędzia dydaktyczne - w tym ChatGPT - będą dostępne na wszystkich 23 uniwersytetach CSU, zapewniając, że ponad 460 000 studentów i 63 000 wykładowców i pracowników systemu ma równy dostęp do najnowocześniejszych narzędzi, które przygotują ich do sprostania szybko zmieniającym się potrzebom edukacyjnym i pracowniczym Kalifornii. CSU spodziewa się udostępnić te narzędzia w ciągu najbliższych kilku tygodni.
"Z dumą ogłaszamy tę innowacyjną, wysoce opartą na współpracy inicjatywę publiczno-prywatną, która zapewni CSU pozycję światowego lidera wśród systemów szkolnictwa wyższego w zakresie wpływowego, odpowiedzialnego i sprawiedliwego przyjęcia sztucznej inteligencji" - powiedziała kanclerz CSU Mildred García. "Kompleksowa strategia podniesie poziom doświadczenia edukacyjnego naszych studentów na wszystkich kierunkach studiów, wzmocni nauczanie i badania naszych wykładowców oraz pomoże zapewnić wysoko wykształconą siłę roboczą, która będzie napędzać przyszłą gospodarkę Kalifornii opartą na sztucznej inteligencji"
Wkład CSU w siłę roboczą i gospodarkę Kalifornii podkreśla jej kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości stanu, ponieważ CSU przyznaje prawie połowę tytułów licencjata w stanie i pomaga tworzyć ponad 209 000 miejsc pracy rocznie, a jeden na 10 pracowników w Kalifornii jest absolwentem CSU. Jednak podczas gdy ponad 30 z 50 największych firm AI na świecie ma siedzibę w Kalifornii, ponad 50% siły roboczej AI w Stanach Zjednoczonych ma charakter międzynarodowy. CSU podejmuje odważny krok w celu rozwoju siły roboczej AI w Kalifornii.
Sercem tego przełomowego wysiłku jest AI Workforce Acceleration Board, współpraca z prawie tuzinem wiodących światowych firm technologicznych i biurem gubernatora Newsoma, która zidentyfikuje i będzie wspierać umiejętności AI potrzebne kalifornijskiej sile roboczej i jej gospodarce. W skład rady doradczej wejdą również przedstawiciele CSU, którzy będą wspólnie pracować nad wspieraniem innowacji i napędzaniem interdyscyplinarnych praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji poprzez organizowanie serii wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją. Wydarzenia te będą kierowane przez radę doradczą i będą zachęcać studentów i wykładowców CSU do wspólnej pracy nad palącymi kwestiami, takimi jak zmiany klimatyczne i przystępność cenowa mieszkań, wykorzystując technologie AI do tworzenia skutecznych rozwiązań. CSU spodziewa się dodać więcej firm technologicznych do rady doradczej w nadchodzących miesiącach.
CSU będzie również współpracować z OpenAI w celu wdrożenia ChatGPT Edu, wersji ChatGPT oferującej zaawansowane narzędzia, bezpieczeństwo i kontrolę dla instytucji edukacyjnych. Wysiłek ten gwarantuje, że wszystkie 23 kampusy w ramach największego w kraju publicznego czteroletniego systemu uniwersyteckiego - od Cal Poly Humboldt w północnej Kalifornii po San Diego State University na południu - będą miały równy dostęp do ChatGPT, umożliwiając studentom, wykładowcom i pracownikom korzystanie ze sztucznej inteligencji w celu przyspieszenia nauki, optymalizacji wydajności przepływu pracy i wspierania współpracy między wydziałami.
"Najnowsze technologie sztucznej inteligencji mogą być wykorzystywane w wielu kontekstach, od środowiska akademickiego po siłę roboczą i cieszymy się, że możemy współpracować z liderami branży, aby pomóc CSU w budowaniu naszego sukcesu w gospodarce opartej na sztucznej inteligencji" - powiedział Ed Clark, dyrektor ds. informacji CSU. "W CSU mamy dwa imperatywy: wyposażyć naszych studentów w umiejętności wykorzystania tych potężnych narzędzi oraz przekształcić nasze własne praktyki instytucjonalne za pomocą sztucznej inteligencji, aby lepiej służyć największemu publicznemu systemowi uniwersyteckiemu w kraju"
Kluczowe strategie CSU AI:
AI Commons Hub: CSU stworzy dedykowaną platformę, która będzie oferować narzędzia AI, programy szkoleniowe i certyfikaty oraz rozwiązania opracowane przez CSU wszystkim studentom, wykładowcom i pracownikom bez żadnych kosztów, zapewniając szerokie i integracyjne podejście do budowania umiejętności w całym systemie uniwersyteckim.
Innowacje edukacyjne AI: CSU będzie współpracować ze swoimi wykładowcami w celu poprawy nauczania, uczenia się i badań poprzez wzmocnienie pozycji wykładowców za pomocą narzędzi, zasobów i szkoleń AI. Strategia ta umożliwi transformacyjne metody nauczania, będzie sprzyjać przełomowym badaniom i rozwiąże kluczowe obawy związane z przyjęciem sztucznej inteligencji w środowisku akademickim.
Szkolenie pracowników w zakresie sztucznej inteligencji: Studenci uczęszczający do CSU będą mieli możliwość pracy w organizacjach wykorzystujących technologię AI poprzez programy praktyk w branży, zdobywając cenne doświadczenie w świecie rzeczywistym, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie. Możliwości te posłużą jako potok wykwalifikowanych absolwentów AI gotowych sprostać wymaganiom przyszłej gospodarki Kalifornii.
Oświadczenia członków Rady Akceleracji Siły Roboczej AI
"Szybko rozwijająca się gospodarka twórców i przełomowe technologie sztucznej inteligencji zwiększyły zapotrzebowanie na znajomość sztucznej inteligencji i umiejętności twórcze we wszystkich branżach. W samej Kalifornii gospodarka twórców zatrudnia ponad 800 000 osób, czyli 4,6% siły roboczej stanu, i wspiera prawie 875 00 lokalnych miejsc pracy w usługach. Firma Adobe od dawna jest orędownikiem kalifornijskiej gospodarki twórców i systemu edukacji, a my jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Kalifornijskim Uniwersytetem Stanowym (CSU), aby zapewnić, że studenci CSU są przygotowani do odniesienia sukcesu jako twórcy, kreatywni myśliciele i innowatorzy w coraz bardziej cyfrowym świecie, który jest napędzany przez sztuczną inteligencję " - Brian Johnsrud, dyrektor ds. edukacji, nauki i rzecznictwa, Adobe
"Jestem zaszczycony, że mogę dołączyć do California State University AI Workforce Acceleration Board. Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma kluczowe znaczenie dla rozwoju edukacji, wspierania studentów, prowadzenia badań i wspierania innowacji. Z niecierpliwością czekam na współpracę z innymi członkami zarządu w celu promowania adopcji, dostępu i bezpieczeństwa w całym systemie Uniwersytetu Stanowego" - Mary Strain, strategia AI, Amazon Web Services
"Jest to inspirujący przykład edukacji, przemysłu prywatnego i rządu, które łączą siły, aby wdrożyć odważne rozwiązanie, które zapewni studentom przygotowanie do pracy w Kalifornii i w całym kraju. Wykorzystując uczenie się przez doświadczenie oraz innowacyjne praktyki nauczania i uczenia się, inicjatywa ta będzie wzorem dla innych systemów edukacyjnych i stanów, które chcą zapewnić, że przyszłe pokolenia będą gotowe na sztuczną inteligencję i wzmocnione" - Melissa Loble, dyrektor ds. akademickich w Instructure
"Sztuczna inteligencja przekształca pracę i tworzy zapotrzebowanie na nowe zawody i umiejętności. Dane LinkedIn pokazują, że zatrudnienie związane ze sztuczną inteligencją wzrosło o 30% szybciej niż ogólne zatrudnienie w ciągu ostatniego roku i o 300% w ciągu ostatnich ośmiu lat. Poza miejscami pracy związanymi ze sztuczną inteligencją, ma ona potencjał, by uczynić szeroki wachlarz prac bardziej wydajnymi, przyspieszając tempo zmian w zakresie potrzebnych nam umiejętności i pobudzając innowacje. Jednak zmiany te nie mogą i nie nastąpią same z siebie. Musimy wyposażyć naszą przyszłą siłę roboczą w narzędzia i wiedzę, aby znaleźć pracę przyszłości" - Kory Kantenga, Head of Economics, Americas, w LinkedIn
"Kalifornijski system uniwersytetów stanowych wykazuje wiodącą rolę w przygotowywaniu Kalifornijczyków do rozwoju siły roboczej opartej na sztucznej inteligencji. Skala tego wysiłku jest przykładem sztuki tego, co możliwe, gdy uniwersytety, przemysł i rząd współpracują ze sobą" - Dr Elka Walsh, lider transformacji szkolnictwa wyższego w obu Amerykach w firmie Microsoft
"Sztuczna inteligencja i akceleracja obliczeń mają kluczowe znaczenie dla nowej rewolucji przemysłowej, która przyniesie korzyści branżom i społecznościom w całym stanie, kraju i na całym świecie. Współpracując z CSU, NVIDIA będzie szkolić wykładowców i studentów w zakresie korzystania z tych zaawansowanych technologii, aby pomóc odblokować możliwości gospodarcze i napędzać innowacje" - Louis Stewart, szef działu inicjatyw strategicznych, NVIDIA
"Wciąż jesteśmy na wczesnym etapie wdrażania sztucznej inteligencji w edukacji i niezwykle ważne jest, aby cały ekosystem - systemy edukacyjne, technolodzy, nauczyciele i rządy - współpracował ze sobą, aby zapewnić wszystkim studentom na całym świecie dostęp do sztucznej inteligencji i rozwinąć umiejętności odpowiedzialnego korzystania z niej. CSU daje odważny i mocny przykład dla sektora edukacji" - Leah Belsky, wiceprezes i dyrektor generalny ds. edukacji w OpenAI
o Kalifornijskim Uniwersytecie Stanowym
California State University to największy w kraju czteroletni publiczny system uniwersytecki, zapewniający transformacyjne możliwości awansu ponad 460 000 studentom ze wszystkich środowisk społeczno-ekonomicznych. Ponad połowa studentów CSU pochodzi z tradycyjnie niedostatecznie reprezentowanych środowisk, a ponad jedna czwarta studentów to studenci pierwszego pokolenia. Ponieważ 23 uniwersytety CSU zapewniają wysokiej jakości edukację w niesamowitej cenie, są one oceniane jako jedne z najlepszych w kraju pod względem promowania mobilności społecznej w krajowych rankingach szkół wyższych U.S. News & World Report, Wall Street Journal i Washington Monthly. CSU napędza Kalifornię i cały kraj, wysyłając co roku prawie 125 000 absolwentów gotowych do podjęcia pracy. W rzeczywistości jeden na 20 Amerykanów posiadających dyplom ukończenia college'u uzyskał go w CSU. Więcej informacji na temat CSU znajdą Państwo w newsroomie CSU.