Kamera do vlogowania Sony ZV-1 II jako marginalna aktualizacja Sony ZV-1 dla początkujących twórców mediów społecznościowych
Firma Sony ogłosiła właśnie, że kompaktowa kamera do vlogowania ZV-1 II jako następcę starzejącego się modelu ZV-1, który uruchomił w maju 2020 roku. Największą aktualizacją Sony ZV-1 II w stosunku do oryginalnego ZV-1 jest przejście z pełnoklatkowego obiektywu 24-70 mm f/1,8-2,8 na pełnoklatkowy obiektyw 18-50 mm f/1,8-4. Skutecznie zmniejsza to zasięg kamery i powiększa jej wydajność przy słabym oświetleniu, ale zmiana obiektywu jest również odpowiedzią na skargi dotyczące minimalnego pola widzenia oryginalnego ZV-1, które było nieco zbyt wąskie do wygodnego vlogowania.
Oprócz zmiany obiektywu, Sony zaktualizowało również mikrofony w ZV-1 II, dodając mikrofon z trzema kapsułkami, który automatycznie dostosowuje czułość kierunkową w zależności od tego, gdzie znajduje się dźwięk i ostrość. ZV-1 II ma ten sam jednocalowy, 20,1 MP, ułożony sensor BSI co oryginał, ale nowe półprofesjonalne funkcje i tryby nagrywania wideo stawiają kamerę w nieco dziwnym miejscu na rynku.
Sony dodało do ZV-1 II tryby wideo, takie jak S-Log3 i Cine V-log - funkcje używane przez twórców i kamerzystów, którzy chcą kolorować swoje prace - ale zaniedbało włączenie nagrywania 10-bitowego, marnując większość korzyści płynących z tych trybów. ZV-1 II wydaje się mniej kompletnym produktem, a bardziej sposobem na odciągnięcie amatorskich twórców wideo od smartfonów w kierunku dedykowanych kamer.
Sony zaktualizowało również interfejs ZV-1, aby zawierał port USB typu C zamiast USB Micro-B, ale port typu C w ZV-1 jest nadal ograniczony do prędkości USB 2.0 (480 Mb / s), ograniczając strumieniowanie wideo USB do 720p 30 fps, chociaż port micro HDMI jest również dołączony do przesyłania strumieniowego wideo 4K lub zewnętrznego nagrywania. Inne główne wady ZV-1 II obejmują brak wideo 4K 60 fps, elektroniczną stabilizację obrazu, która przycina FOV do odpowiednika 24 mm, oraz rozczarowującą żywotność baterii.
Brak optycznej stabilizacji obrazu jest prawdopodobnie najbardziej rażącym zaniedbaniem, biorąc pod uwagę zarówno marketing Sony, który koncentruje się głównie na ujęciach akcji, jak i doskonały autofokus śledzący obiekt, z którego słynie Sony. Żywotność baterii jest również ograniczona do 290 zdjęć lub 45 minut nagrywania wideo, co nie jest straszne, ale oznacza, że będziesz nosić ze sobą dodatkowe baterie, negując nieco zalety kompaktowej obudowy.
Sony ZV-1 stanowi interesującą perspektywę dla nabywców, którzy chcą nieco większej wydajności niż oferuje smartfon, ale nie chcą poświęcać prostoty smartfona. Dla tych, którzy chcą zająć się vlogowaniem lub wideografią i nauczyć się tego rzemiosła, istnieją alternatywy https://www.notebookcheck.net/3-of-the-best-compact-cameras-for-travel-that-have-large-sensors-for-improved-image-quality.716256.0.html w tej samej cenie 898 USD, które powinny oferować większą elastyczność i lepszą wydajność. Sony ZV-E10 to kamera APS-C z podobnymi aspiracjami do vlogowania, która jest sprzedawana za jedyne 799 USD z obiektywem zmiennoogniskowym 16-50 mm i wymaga jedynie niewielkiego kompromisu w stosunku do ZV-1 II.
Kamerę Sony ZV-E10 z obiektywem 16-50 mm f/3,5-5,6 można kupić na Amazon.