Kamień milowy Intel XeSS: Ponad 160 obsługiwanych gier, przyjęcie XeSS 2 pozostaje ograniczone
W poniższym poście Intel ogłosił, że jego Xe Super Sampling (XeSS) obsługuje obecnie ponad 150 gier. Pełną listę gier obsługujących XeSS można znaleźć na stronie https://game.intel.com/es/xess-enabled-games/ na stronie Intela, która w chwili pisania tego tekstu zawiera tytuły, w tym hity takie jak Ratchet & Clank: Rift Apart, Assassin's Creed Shadows, Ghostrunner 2 i Death Stranding.
To świetna wiadomość dla entuzjastów gier, nawet tych, którzy nie korzystają z kart graficznych Intela, takich jak nowy Arc B580(ok. 300 USD na Amazon); w przeciwieństwie do Nvidia DLSS, Intel XeSS działa również na kartach graficznych konkurencyjnych marek, choć z bardzo niewielkim spadkiem wydajności. Podstawowa idea stojąca za XeSS jest podobna do DLSS i FSR - gry są renderowane w niższej rozdzielczości, a następnie skalowane do natywnej rozdzielczości monitora przy użyciu sztucznej inteligencji, w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę bez poświęcania zbytniej jakości obrazu.
Intel zaprezentował XeSS 2 w grudniu 2024 roku. Ta nowa wersja technologii skalowania oferuje głównie dwie główne aktualizacje: Frame Generation i XeSS Low Latency. Frame Generation może skutecznie podwoić liczbę klatek na sekundę, zapewniając, że co druga klatka jest generowana przez sztuczną inteligencję, a nie renderowana, podczas gdy Low Latency może pomóc zmniejszyć opóźnienia nawet o 45%.
Jednak przyjęcie XeSS 2 było powolne. Nawet dwa miesiące po premierze technologia skalowania jest obsługiwana tylko przez dwie gry: Marvel Rivals i F1 2024. Intel obiecuje poprawę sytuacji, ogłaszając już jedenaście dodatkowych tytułów obsługujących XeSS 2, w tym Civilization VII i Assassin's Creed Shadows.