Notebookcheck Logo

Kawasaki Ninja e-1 i Z-e1 wylądują w październiku z rozczarowującą mocą wyjściową i wymiennymi akumulatorami

Elektryczny motocykl Kawasaki Z e-1 ma zastąpić dojeżdżające do pracy maszyny ICE o pojemności 125 cm3. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Elektryczny motocykl Kawasaki Z e-1 ma zastąpić dojeżdżające do pracy maszyny ICE o pojemności 125 cm3. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Elektryczne motocykle Kawasaki Ninja e-1 i naked Z e-1 zostały mniej więcej w pełni zaprezentowane. Chociaż mają one klasyczną, agresywną stylistykę Ninja, ich osiągi są rozczarowujące dla każdego, kto oczekuje czegoś więcej niż konkurenta o pojemności 125 cm3.
E-Mobility Launch Fail

Podczas gdy konkurenci prezentują ekscytujące projekty, takie jak Zero SR-X i Ultraviolette F77 Space Editionkawasaki niedawno zaprezentowało raczej oswojone podejście do motocykli elektrycznych w nowych Ninja e-1 i Z e-1. Zamiast iść w kierunku high-endu pod względem ceny lub osiągów, Kawasaki zdecydowało się wejść na rynek elektryczny z niższej półki, oferując motocykle, które mają konkurować z silnikami spalinowymi o pojemności 125 cm3.

Kawasaki nie ujawniło zbyt wielu specyfikacji, ale opublikowało dane dotyczące mocy. Zarówno Ninja, jak i Z e-1 mają być zdolne do ciągłej mocy 5 kW (6,7 KM) z mocą szczytową 9 kW (12 KM) w krótkich seriach. Oczywiście Kawasaki nie podaje, jak długo moc może być utrzymywana, ale marka twierdzi, że obie wersje motocykla elektrycznego będą w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 99 km/h (61,5 mph).

Motocykle będą miały dwa tryby jazdy - Eco i Road - z opcją e-boost, która pozwoli uzyskać pełną moc 9 kW i prędkość 99 km / h. Dla porównania, niedawno zaprezentowany stylowy Super73 C1Xktóry ma wypełnić lukę między rowerem elektrycznym a motocyklem elektrycznym, jest w stanie osiągnąć prędkość do 120 km/h (~75 mph). Różne modele Sur-Ron - które wykorzystują wiele komponentów rowerowych - są również w stanie osiągnąć podobną prędkość i moc wyjściową, a ważą około 100 funtów, co sprawia, że jazda nimi jest bardzo przyjemna.

Nie jest jasne, ile będą ważyć Kawasaki Ninja e-1 i Z e-1, ale biorąc pod uwagę ich złożoność i tradycyjną konstrukcję motocykla, około 150 kg nie byłoby zaskoczeniem. To, co może sprawić, że motocykle elektryczne Kawasaki staną się bardziej atrakcyjne, to wymienna technologia akumulatora, która sprawia, że ładowanie jest znacznie wygodniejsze, nawet jeśli ogranicza zasięg - szczególnie w środowiskach miejskich, gdzie możesz nie mieć dostępu do ładowarki lub możesz nie być w stanie przewieźć motocykla do mieszkania w celu naładowania.

Kawasaki nie ogłosiło jeszcze cen, ale oczekuje się, że motocykle trafią do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w październiku. Cena będzie prawdopodobnie kluczowym czynnikiem, zwłaszcza biorąc pod uwagę ograniczenie prędkości i zasięgu.

Kup uchwyt na kierownicę Lamicall na Amazon.

Kawasaki Z e-1 to nowy elektryczny naked commuter o przyzwoitym wyglądzie. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Kawasaki Z e-1 to nowy elektryczny naked commuter o przyzwoitym wyglądzie. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Kawasaki Ninja e-1 naśladuje sportowy wygląd swoich większych odpowiedników ICE Ninja. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Kawasaki Ninja e-1 naśladuje sportowy wygląd swoich większych odpowiedników ICE Ninja. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Motocykle Kawasaki Ninja były wcześniej znane ze swoich osiągów - coś, czego Ninja e-1 prawdopodobnie nie osiągnie. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
Motocykle Kawasaki Ninja były wcześniej znane ze swoich osiągów - coś, czego Ninja e-1 prawdopodobnie nie osiągnie. (Źródło zdjęcia: Kawasaki)
 

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Kawasaki Ninja e-1 i Z-e1 wylądują w październiku z rozczarowującą mocą wyjściową i wymiennymi akumulatorami
Julian van der Merwe, 2023-09-25 (Update: 2023-09-25)