Kia EV5 ujawnia szczegóły muskularnej, pudełkowatej konstrukcji i pragmatycznego wnętrza elektrycznego SUV-a dla każdego
Przecieki na temat Kia EV5 pojawiały się w sieci pod adresem https://www.notebookcheck.net/Kia-unveiling-EV5-soon-as-Tesla-Model-Y-competitor.737680.0.html od kilku tygodni, dając nam dobre wyobrażenie o tym, czego możemy się spodziewać, ale Kia oficjalnie zaprezentowała wnętrze i wygląd zewnętrzny swojego nadchodzącego kompaktowego SUV-a w filmie https://www.youtube.com/watch?v=Hx5R3pPNFDU opublikowanym na kanale YouTube Kia Worldwide.
Chociaż wideo nie mówi nam zbyt wiele, jeśli w ogóle, o podstawowej technologii w Kia EV5, daje nam dość kompleksowe spojrzenie na język projektowania nadwozia i wnętrza pojazdu, który przypomina ten, który można znaleźć w droższych EV6 i EV9.
Pomimo tego, co może sugerować nazewnictwo, EV5 wydaje się być gdzieś pomiędzy EV6 i EV6 pod względem stylizacji, choć jest znacznie bliżej EV6 pod względem wielkości. Charakteryzuje się taką samą pudełkowatą konstrukcją jak EV9 w mniejszym, pięciomiejscowym rozmiarze, a także muskularnym wyglądem EV6.
Z drugiej strony wnętrze Kia EV5 wygląda dość praktycznie, choć nieco bez inspiracji. Podobnie jak w wielu innych pojazdach elektrycznych Kia, kierowca otrzymuje informacje i elementy sterujące za pośrednictwem dużego cyfrowego zestawu wskaźników i ekranu informacyjno-rozrywkowego z boku. Podczas gdy interfejsy dotykowe stały się standardem w nowoczesnych pojazdach elektrycznych, EV5 wydaje się uzupełniać tablety przyklejone do deski rozdzielczej zdrową pomocą przycisków rozrzuconych po desce rozdzielczej, kierownicy, a nawet podłokietniku drzwi.
Być może najciekawszą informacją uzyskaną z układu wnętrza jest włączenie przycisku "Terrain Mode", co sugeruje, że Kia może wypuścić wersję AWD wraz z podobno jednosilnikowym wariantem. Wszystkie przyciski na kierownicy wydają się być dotykowe, a nie pojemnościowe - co jest mile widziane dla tych, którzy cenią sobie praktyczność.
Niestety, tego samego nie można powiedzieć o przyciskach na desce rozdzielczej, bezpośrednio pod jednostką informacyjno-rozrywkową, chociaż Kia odzyskuje kilka punktów za to, co wydaje się być dotykowym sterowaniem klimatem. W przedniej części konsoli środkowej znajdują się również dwa porty USB typu C, którym towarzyszy bezprzewodowa ładowarka do telefonu tuż przed środkowym podłokietnikiem.
Tylne siedzenia pasażerów wydają się być przestronne, z podziałem 60-40, a poprzednie raporty wskazują, że składają się one na płasko, aby zwiększyć i tak już sporą pojemność bagażnika.
Podczas gdy Kia EV5 została potwierdzona na rynki azjatyckie i europejskie, marka nie potwierdziła jeszcze ani nie zaprzeczyła dostępności w USA. Kia zasugerowała jednak październikowe ogłoszenie w USA w odpowiedzi na komentarz na w poście na Instagramie zapytana o premierę w USA.
Kup osłonę kabla ładowarki pojazdu elektrycznego Cable Shield na Amazon.