Kia EV6 i Hyundai Ioniq 6 mają uzyskać zwiększony zasięg dzięki modułowi zasilania z węglika krzemu
Firma STMicroelectronics ogłosiła, że dostarczy Hyundai Motor Group moduły zasilania ACEPACK DRIVE, aby zwiększyć zasięg kilku swoich pojazdów elektrycznych opartych na Electric Global Modular Platform (E-GMP). Podczas gdy Kia EV6 została oficjalnie wskazana jako model, który otrzyma nową część, oczekuje się również, że Hyundai Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6 oraz Genesis GV60 mogą korzystać z tej technologii w przyszłości
Pięć nowych modułów mocy ST jest wykonanych z węglika krzemu (SiC), co zwiększa wydajność pojazdu. Nadają się do różnych mocy znamionowych i napięć do 1200 V. STMicroelectronics twierdzi, że moduły mocy oparte na SiC-MOSFET są wytrzymałe i zbudowane w technologii spiekania. Nowe moduły SiC o napięciu 800 V dla pojazdów EV firmy Hyundai Motor Group zastąpią dotychczasowe moduły krzemowe o napięciu 400 V.
We wcześniejszym wywiadzie " https://tech.hyundaimotorgroup.com/article/looking-into-e-gmp-a-balance-of-function-and-sensibility/, Choi WooSuk, szef Centrum Rozwoju Elektryfikacji w Hyundai Motor Group, twierdził, że moduły mocy SiC mogą zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego nawet o 5%. Dla kontekstu, to zwiększyłoby zasięg Kia EV6 z 328 mil (~528 km) do 344 mil (~554 km) lub Hyundai Ioniq 6 z 338 mil (~544 km) do 355 mil (~571 km). Części mają również zwiększyć czas ładowania, czyniąc je nawet trzykrotnie szybszym. Nie wiadomo, kiedy klienci będą mogli kupić pojazdy z najnowszymi modułami zasilania SiC firmy STMicroelectronics