Kia chce zakwalifikować się do amerykańskich ulg podatkowych poprzez przeniesienie produkcji pojazdów elektrycznych
Nowy amerykański program ulg podatkowych, który wszedł w życie wraz z ustawą Inflation Reduction Act zadał poważny cios dobrze prosperującym koreańskim i chińskim producentom pojazdów elektrycznych. Po wejściu w życie ustawy, pojazdy będą musiały spełniać minimalne wymagania dotyczące pozyskiwania i produkcji krytycznych minerałów akumulatorowych, a ostateczny montaż musi odbywać się w Ameryce Północnej. Kia zdołała znaleźć lukę w przepisach dotyczących leasingu, która pozwoliła nabywcom skorzystać z zachęt podatkowych, ale w chwili pisania tego tekstu żadna Kia nie kwalifikuje się do zachęt podatkowych, jeśli zostanie kupiona od razu.
Kia ma nadzieję to zmienić, jeśli raport The Korea Herald jest dokładny. Kia podejmuje obecnie decyzję, czy powinna przenieść moce produkcyjne do swojej istniejącej fabryki w Nuevo Leon, stanie w pobliżu granicy USA z Meksykiem. Informacja ta pojawia się tuż po ogłoszeniu, że Kia planuje mieć w pełni operacyjny zakład produkcji pojazdów elektrycznych w amerykańskim stanie Georgia do końca 2024 roku. Przeniesienie produkcji pojazdów elektrycznych do fabryki w Meksyku pozwoliłoby Kia skorzystać z amerykańskich dotacji, aby uczynić swoje pojazdy bardziej przystępnymi cenowo, być może odzyskując przy tym udział w rynku.
Tesla również niedawno dokonała znaczącej inwestycji w meksykańskim stanie granicznym, aby produkować tam nadchodzący Model 2. W związku z trwającą wojną cenową pojazdów elektrycznych i stałym wzrostem popularności pojazdów elektrycznych, jasne jest, że producenci tacy jak Kia, Toyotai Hyundai będą musieli zareagować na przepisy rządu USA, aby pozostać istotnymi dla amerykańskich konsumentów.
Kup bezprzewodową ładowarkę samochodową CHGeek 15W na Amazon.