Kia i Hyundai ogłaszają nową aktywną spódnicę powietrzną dla lepszego zasięgu pojazdów elektrycznych
Firmy Kia i Hyundai połączyły siły, aby opracować technologię aktywnej osłony aerodynamicznej (AAS) w celu zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych. Inne korzyści płynące ze zoptymalizowanej aerodynamiki obejmują większy docisk zapewniający lepszą trakcję, zwiększoną stabilność pojazdu i zmniejszony hałas powodowany przez wiatr.
AAS może kontrolować ilość generowanych turbulencji poprzez regulację przepływu powietrza wchodzącego pod zderzak. Narzędzie jest przeznaczone do użytku podczas jazdy z wyższymi prędkościami powyżej 80 km/h (~50 mph), nadaje się do użytku przy prędkościach do 200 km/h (~124 mph) i jest ukryte, gdy nie jest używane. Active Air Skirt znajduje się między przednim zderzakiem a kołami w pojazdach elektrycznych korzystających z platformy e-GMP. Wykonana jest częściowo z gumowego materiału, który jest odporny na wodę i uszkodzenia spowodowane przez zanieczyszczenia drogowe.
Technologia Active Air Skirt została przetestowana w modelu Genesis GV60, zmniejszając współczynnik oporu powietrza o 0,008 lub 2,8%; dla porównania, współczynnik oporu powietrza wynosi zwykle 0,29. Według Kia jest to odpowiednik około 6,0 km (~ 3,7 mil) zasięgu, stosunkowo niewielki wzrost pozwalający GV60 przejechać do 523 km (~ 325 mil) między ładowaniami. Hyundai i Kia złożyły wnioski patentowe na tę technologię w USA i Korei Południowej. Nie wiadomo jednak, kiedy Active Air Skirt będzie łatwo dostępna w pojazdach elektrycznych na rynku globalnym.