Notebookcheck Logo

Kierowcy korzystający z Tesli używają trybu autonomicznej jazdy, ponieważ Uber i Lyft przenoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo pasażerów

Kierowcy współdzielący przejazdy często korzystają z trybu FSD Tesli (źródło zdjęcia: Justin Yoon/YT)
Kierowcy współdzielący przejazdy często korzystają z trybu FSD Tesli (źródło zdjęcia: Justin Yoon/YT)
Okazuje się, że nawet 40% kierowców Uber i Lyft z samochodami Tesla korzysta z nich w trybie autonomicznej jazdy, ponieważ platformy próbują uniknąć odpowiedzialności za bezpieczeństwo pasażerów.
E-Mobility

Oczekuje się, że Tesla zaprezentuje w pełni autonomiczny Robotaxi oraz własną platformę ride-share, która może, ale nie musi, nosić nazwę Cybercab 10 października.

Kierowcy Uber i Lyft z Teslami już teraz używają pojazdów elektrycznych jako zaimprowizowanych Robotaxi, wprowadzając miejsce docelowe i pozwalając samochodom samodzielnie się tam dostać.

Co najmniej jeden taki przejazd doprowadził do poważnego wypadku, w którym Tesla nie zarejestrowała SUV-a, który próbował przeciąć jej drogę, a kierowca przejął kierownicę tylko w celu złagodzenia skutków wypadku, wysyłając właściciela SUV-a do szpitala.

Według kierowców usług ride-share, z którymi rozmawiał Reuters, nawet 40% z nich może regularnie korzystać z FSD Tesli. Niektórzy ubolewają nad niespójnością opcji 99 USD miesięcznie, ale twierdzą, że eliminuje ona duży stres związany z jazdą po ruchliwych ulicach miasta i pozwala im pracować dłużej.

Niektórzy kierowcy Ubera i Lyfta twierdzą, że nigdy nie używają FSD, gdy są z pasażerem, a także unikają korzystania z niego w scenariuszach, z którymi ich zdaniem oprogramowanie nie może sobie poradzić, takich jak strefy budowy, odbiór i dowóz z lotniska lub ruchliwe parkingi.

Zapytane o tę praktykę, Uber i Lyft umyły ręce, mówiąc, że za bezpieczeństwo pasażerów odpowiada wyłącznie kierowca, i odniosły się do instrukcji Tesli FSD, która mówi, że funkcja ta wymaga stałego nadzoru.

"Oczekuje się, że kierowcy będą utrzymywać środowisko, w którym pasażerowie czują się bezpiecznie; nawet jeśli praktyki jazdy nie naruszają prawa" - powiedział Uber, podczas gdy Lyft dodał, że"kierowcy zgadzają się, że nie będą angażować się w lekkomyślne zachowania" i to wszystko, podczas gdy platformy starają się ułatwić kierowcom życie z FSD.

Na przykład Uber wydał aktualizację oprogramowania, która przesyła adresy odbioru lub miejsca docelowego pasażera bezpośrednio na ekran nawigacji Tesli, co ułatwia dotarcie na miejsce w trybie FSD.

Opcja autonomicznej jazdy Tesli nie podlega ograniczeniom i kontroli, pod którymi działają w pełni autonomiczne platformy, takie jak Waymo czy Cruise, ponieważ jest certyfikowana jako usługa wspomagania kierowcy na poziomie 2. Oznacza to, że kierowcy Ubera i Lyfta mogą w zasadzie korzystać z niej w dowolnym miejscu i czasie, o ile zgodzą się ją nadzorować.

Niektóre przepisy lub całkowity zakaz tej praktyki mogą nadejść drogą NHTSA, która jest bada Wypadki związane z FSD.

Na razie jednak wielu kierowców Uber i Lyft z niecierpliwością czeka na to, co Tesla ogłosi podczas wydarzenia Robotaxi 10 października, mając nadzieję, że FSD 13 jeszcze bardziej ułatwi im pracę.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Kierowcy korzystający z Tesli używają trybu autonomicznej jazdy, ponieważ Uber i Lyft przenoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo pasażerów
Daniel Zlatev, 2024-10- 5 (Update: 2024-10- 5)