Seria Killing Floor, opracowana i wydana przez Tripwire Interactive, zapewnia kooperacyjną strzelankę pierwszoosobową skoncentrowaną na bitwach opartych na falach przeciwko mutantom znanym jako Zeds. Kluczową cechą serii jest Zed Time, mechanika zwolnionego tempa uruchamiana przez trafienia krytyczne lub określone działania, co zapewnia kinowe zabójstwa. Killing Floor 2, wydany w 2016 roku, pozostaje ulubieńcem fanów gatunku. Z ponad 80 000 recenzji na https://store.steampowered.com/app/232090/Killing_Floor_2/?curator_clanid=32797243 na platformie Steam, gra uzyskała ocenę "bardzo pozytywną", wynoszącą średnio 88%.
Kontynuacja, Killing Floor 3, ma się wkrótce ukazać i oznacza pierwszą współpracę serii z Deep Silver. Tym razem gracze przenoszą się do roku 2091, gdzie mega-korporacja Horzine dąży do globalnej dominacji z armią Zedów. Na ich drodze staje grupa oporu Nightfall. Rozgrywka trzyma się sprawdzonej formuły serii - szybkiej strzelanki kooperacyjnej, w której do sześciu graczy walczy z coraz trudniejszymi falami Zedów. Premiera gry Killing Floor 3 zaplanowana jest na 25 marca, a jej cena wyniesie od 40 do 80 dolarów, w zależności od edycji. Czas pokaże, czy gra dorówna sukcesowi swojej poprzedniczki.
Krok wstecz w porównaniu do poprzednika
Killing Floor 3 prowadzi obecnie zamkniętą betę od 19 do 24 lutego, dając ograniczonej liczbie graczy możliwość wczesnego zapoznania się z grą. W ramach testów na YouTube umieszczono film z rozgrywki bez komentarza, co wywołało sporą reakcję społeczności, choć nie pozytywną. Wielu beta testerów https://www.reddit.com/r/killingfloor/comments/1iti46s/killing_floor_3_is_just_plain_awful/ skrytykowało grę jako niedokończoną, pozbawioną duszy, a nawet będącą krokiem wstecz w porównaniu do Killing Floor 2.
Problemy z wydajnością są głównym źródłem frustracji, z doniesieniami o częstych spadkach FPS nawet na wysokiej klasy sprzęcie. Krytykowana jest również rozgrywka - wielu graczy uważa, że broni brakuje impetu, a wrogowie wykazują niewielką lub żadną reakcję na trafienie, przez co walka jest mniej satysfakcjonująca. Innym częstym zarzutem jest system krwawienia. Zamiast realistycznego rozczłonkowania widocznego w poprzednich grach, wrogowie teraz po prostu "eksplodują", pozbawiając brutalną, trzewną walkę, która była znakiem rozpoznawczym serii.
Wielu fanów jest szczególnie rozczarowanych zmianami w Zed Time. Zamiast kultowych zabójstw w zwolnionym tempie z poprzednich gier, wrogowie pojawiają się teraz jako czerwone sylwetki, drastycznie zmniejszając wpływ efektu. Doprowadziło to do rosnących obaw, że Killing Floor 3 może stracić swój niepowtarzalny urok i chaotyczną atmosferę horroru, która sprawiła, że jego poprzednicy byli tak uwielbiani.
Źródło(a)
YouTube / IGN
Źródło obrazu: PlayStation Store