Klarna zamraża zatrudnienie: Chatbot AI zapewni lepsze doświadczenie niż ludzcy pracownicy
Klarna, dostawca płatności za inteligentne zakupy i zakupy na raty, poniosła w zeszłym roku duże straty, ale stopniowo odzyskuje siły dzięki OpenAI. The ChatGPT-obsługuje obecnie 2/3 wszystkich czatów z klientami i jest na dobrej drodze do ogromnego wzrostu zysków w tym roku.
Według Sebastiana Siemiatkowskiego, CEO Klarna, klienci otrzymują lepsze doświadczenia w lepszych cenach dzięki wykorzystaniu bota Klarna botśredni czas trwania połączenia został skrócony z 11 do 2 minut, a liczba powtarzających się zapytań również znacznie spadła, ponieważ bot popełnia mniej błędów.
Firma zatrudnia obecnie około 4200 osób, choć liczba pracowników znacznie spadła w ciągu ostatniego roku. Zamiast nowych pracowników, sztuczna inteligencja zastępuje obecnie około 700 pełnoetatowych miejsc pracy.
Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że jesteśmy rozwijającą się firmą, więc dla Klarny sztuczna inteligencja umożliwia nam szybszy rozwój bez zwiększania zatrudnienia tak szybko, jak robilibyśmy to wcześniej. Widzimy w całej naszej działalności, że rzeczy, które wcześniej zajmowały ludziom dużo czasu, mogą być wykonywane znacznie szybciej i znacznie krócej z pomocą ChatGPT, a my potrzebujemy mniej osób, aby zrobić to samo. Tak więc, z wyjątkiem inżynierii, przyjmujemy podejście, aby powiedzieć: "Nie rekrutujmy teraz, zobaczmy, jak to się potoczy"
- Rzecznik Klarna
CEO Sebastian Siemiatkowski wspomniał również szefowi OpenAIsamowi Altmanowi, że Klarna chciałaby zostać nowym "ulubionym królikiem doświadczalnym" firmy zajmującej się oprogramowaniem sztucznej inteligencji. Klarna może również przeprowadzić IPO w tym roku, kilka lat przed planowanym terminem, z docelową wyceną około 20 miliardów dolarów.