Notebookcheck Logo

Konkurent Tesli, BYD, wprowadza do Europy swój najtańszy pojazd Seagull EV, podczas gdy Biden przygotowuje się do nałożenia 100% cła na chińskie samochody

Seagull zaczyna się od 10 000 dolarów w Chinach (zdjęcie: BYD)
Seagull zaczyna się od 10 000 dolarów w Chinach (zdjęcie: BYD)
Główny konkurent Tesli, BYD, chce rozszerzyć swoje zakłady produkcyjne za granicą i w przyszłym roku zbuduje drugą fabrykę w Europie. W Stanach Zjednoczonych chińskie samochody zostaną najprawdopodobniej obłożone cłami przez administrację Bidena.
E-Mobility

Po wszczęciu dochodzenia dochodzenia w sprawie importu części samochodowych i ekspansji produkcyjnej chińskich producentów samochodów w Meksyku, Biały Dom przygotowuje się do nałożenia zaporowych ceł na samochody wyprodukowane w Chinach.

Według doniesień, administracja prezydenta Bidena zwiększy obecną 25-procentową taryfę importową na chińskie pojazdy elektryczne do 100%, zasadniczo wyceniając je poza rynkiem amerykańskim. W rzeczywistości dodatkowy podatek w wysokości 2,5% zostanie nałożony na wszystkie samochody importowane do USA, aby pomóc lokalnym producentom samochodów pozostać konkurencyjnymi.

Podczas gdy chińskie firmy produkujące pojazdy elektryczne i baterie zwiększają swoją obecność w Meksyku i Ameryce Łacińskiej jako potencjalne wejście na rynek północnoamerykański, i tak unikają bezpośredniego importu, powołując się na miękki popyt.

Nowe cła mogą po prostu potwierdzić to, co wiedzieli od samego początku, że Stany Zjednoczone będą poza zasięgiem bezpośredniej sprzedaży chińskich samochodów i baterii w dającej się przewidzieć przyszłości.

Chiny zleciły im eksport swoich nadwyżki mocy produkcyjnych za granicę, a "nowe pojazdy energetyczne" BYD i innych firm od początku roku gromadzą się dziesiątkami tysięcy na europejskich parkingach portowych.

Europa decyduje również o tym, czy i jak wysoki podatek importowy powinna nałożyć na chińskie samochody, które zagrażają jej własnemu przemysłowi motoryzacyjnemu.

Taryfy te mogą jednak nie mieć zastosowania do samochodów wyprodukowanych w UE, a BYD oświadczył, że w przyszłym roku zbuduje drugą fabrykę samochodów na Węgrzech, a prezydent Xi odwiedził ją podczas swojej europejskiej podróży w tym tygodniu.

BYD powiedział, że będzie sprowadzać swoje najtańsze Seagull na rynek europejski, ale nie będzie go sprzedawać w cenie poniżej 10 000 USD, którą oferuje w Chinach.

Według szefa BYD na Europę, Michaela Shu, Seagull może zostać wyceniony na 20 000 EUR, gdy zostanie wyprodukowany lub wyeksportowany do Europy, co nadal będzie jednym z najtańszych pojazdów elektrycznych na lokalnym rynku.

BYD faktycznie ma duże plany produkcyjne dla Europy i chce zostać czołowym producentem pojazdów elektrycznych do 2030 roku, strącając swojego największego konkurenta Teslę z pozycji lidera.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 05 > Konkurent Tesli, BYD, wprowadza do Europy swój najtańszy pojazd Seagull EV, podczas gdy Biden przygotowuje się do nałożenia 100% cła na chińskie samochody
Daniel Zlatev, 2024-05-11 (Update: 2024-05-11)