Notebookcheck Logo

CheckMag | Konsole mogą znajdować się w stagnacji, ale przepaść w stosunku do gier na PC tylko się powiększa

PS5 Pro może być nieciekawe pod względem wydajności i straszne pod względem ceny, ale co kluczowe dla wielu - po prostu działa. (Źródło obrazu: Sony)
PS5 Pro może być nieciekawe pod względem wydajności i straszne pod względem ceny, ale co kluczowe dla wielu - po prostu działa. (Źródło obrazu: Sony)
W połowie dziewiątej generacji konsol można śmiało powiedzieć, że większość graczy nie jest zachwycona. Jednak zawór bezpieczeństwa dla graczy konsolowych, jakim jest główny nurt gier PC, staje się coraz bardziej poza zasięgiem - i nie chodzi tylko o cenę.
Console Opinion / Kommentar Zen 5 Arrow Lake Gaming
Opinion by Matthew Lee
Views, thoughts, and opinions expressed in the text belong solely to the author.

Ok, jasne, cena PS5 Pro była bezlitośnie wyśmiewana w sieci - i słusznie. Jasne, Xbox Series X uparcie trzymał się blisko swojej sugerowanej ceny detalicznej, pozostawiając odświeżenie Microsoftu odświeżenie odświeżenie konsoli Microsoftu (które oferuje niewiele więcej niż zmniejszenie matrycy i więcej pamięci masowej) wygląda jak szminka nałożona na zbyt drogą, czteroletnią świnię. Ale równie dużym problemem jest fakt, że główna alternatywa dla osób niezadowolonych z tego status quo staje się coraz bardziej niedostępna.

Prawdą jest, że proces budowy komputera PC zawsze był bardziej złożony niż konsola do gier typu plug-and-play, ale zarówno ostatnie premiery procesorów AMD, jak i Intela pokazały, jak bariera wejścia w wiedzę techniczną (lub wolny czas i wysiłek, aby ją studiować) wzrosła. Premiera Zen 5 charakteryzowała się niespójnościami w wydajności między obciążeniami i systemami operacyjnymi, co doprowadziło do tego, że recenzje szybko stały się przestarzałe w wyniku gorączkowego cykl poprawek teraz premiera Arrow Lake wydaje się być tym samym bałaganem odwrócony do jedenaście. Jednak obawy o upewnienie się, że konfiguracja nie zawiera błędów lub nie jest zbyt wydajna, to tylko kolejna pozycja, dodana do bardzo długiej listy rzeczy, z którymi musi się zmierzyć początkujący konstruktor komputerów PC.

Czym u licha jest upscaling, jaka jest różnica między DLSS, FSR i XeSS? Co z generowaniem klatek, czy te różne technologie współpracują ze sobą? Wszyscy mówią, że pojemność pamięci vRAM na GPU ma znaczenie, tylko że nie ma, dopóki nie ma? Albo w przypadku monitorów - jak to się dzieje, że HDMI 2.1 może oznaczać zupełnie różne framerate i obsługę rozdzielczości pomiędzy różnymi modelami? O co chodzi z tym prawdziwym lub fałszywym HDR i co mają z tym wspólnego różne rodzaje przyciemniania? Jak to się stało, że do wyboru są teraz pamięci XMP i EXPO, czy pamięć RAM nie działa tak samo dla procesorów Intel i AMD?

Proszę posłuchać, lubię wykresy słupkowe tak samo jak każdy inny facet, ale pięć zestawów testów A/B tylko dla aktualizacji oprogramowania, dla jednej generacji produktu, to dużo dla każdego, kto musi się przez nie przebijać. (Źródło obrazu: YouTube, edytowane)
Proszę posłuchać, lubię wykresy słupkowe tak samo jak każdy inny facet, ale pięć zestawów testów A/B tylko dla aktualizacji oprogramowania, dla jednej generacji produktu, to dużo dla każdego, kto musi się przez nie przebijać. (Źródło obrazu: YouTube, edytowane)

Podobnie jak w przypadku bliskie wyginięcia niskoprofilowych procesorów graficznych o niskim poborze mocy i niskim profilu, to właśnie początkujący użytkownicy będą najbardziej zmagać się z tymi dylematami - ale nie tylko oni. Ktoś, kto budował komputer, powiedzmy, sześć lat temu, tak naprawdę musiał martwić się tylko o wybór i5-8400 lub Ryzen 5 2600, niezależnie od tego, czy chciał więcej wydajności w grach, czy w produktywności; w końcu prędkości i taktowania DDR4 XMP były spójne między kijami, a GTX 1060 i RX 580 były od siebie o rzut monetą. A jednak ci gracze - kohorta, która nauczyła się terminologii i czytała recenzje na tyle, by zbudować Console Killera w prostszych czasach, ale nie spędziła następnego pół dekady na śledzeniu sprzętowych deep-dive'ów - to grupa, która będzie tak samo zagubiona i sfrustrowana, jak ktoś świeżo przybyły z krainy telewizorów i kontrolerów.

Proszę spojrzeć, mogę całkiem wygodnie odpowiedzieć na każde z pytań, które postawiłem powyżej. Jestem pewien, że wielu czytelników - z pewnością na stronie z dokładnymi recenzjami, takimi jak Notebookcheck, nawet jeśli są nieco zdystansowani od przestrzeni komputerów stacjonarnych - prawdopodobnie też może. Ale nie każdy jest entuzjastą, a dla tych, którzy znajdują się w "ściśniętym środku" hobby, mocno przecenione standardowe PS5 prawdopodobnie z dnia na dzień wygląda coraz bardziej atrakcyjnie.

Tylko proszę im nie mówić, z jakiej rozdzielczości bazowej jest upsampling.

Źródło(a)

TFTCentral, KitGuruTech (przez YouTube), Chipsy i ser (przez YouTube)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Konsole mogą znajdować się w stagnacji, ale przepaść w stosunku do gier na PC tylko się powiększa
Matthew Lee, 2024-10-30 (Update: 2024-10-30)