CheckMag | Konsole mogą znajdować się w stagnacji, ale przepaść w stosunku do gier na PC tylko się powiększa
Ok, jasne, cena PS5 Pro była bezlitośnie wyśmiewana w sieci - i słusznie. Jasne, Xbox Series X uparcie trzymał się blisko swojej sugerowanej ceny detalicznej, pozostawiając odświeżenie Microsoftu odświeżenie odświeżenie konsoli Microsoftu (które oferuje niewiele więcej niż zmniejszenie matrycy i więcej pamięci masowej) wygląda jak szminka nałożona na zbyt drogą, czteroletnią świnię. Ale równie dużym problemem jest fakt, że główna alternatywa dla osób niezadowolonych z tego status quo staje się coraz bardziej niedostępna.
Prawdą jest, że proces budowy komputera PC zawsze był bardziej złożony niż konsola do gier typu plug-and-play, ale zarówno ostatnie premiery procesorów AMD, jak i Intela pokazały, jak bariera wejścia w wiedzę techniczną (lub wolny czas i wysiłek, aby ją studiować) wzrosła. Premiera Zen 5 charakteryzowała się niespójnościami w wydajności między obciążeniami i systemami operacyjnymi, co doprowadziło do tego, że recenzje szybko stały się przestarzałe w wyniku gorączkowego cykl poprawek teraz premiera Arrow Lake wydaje się być tym samym bałaganem odwrócony do jedenaście. Jednak obawy o upewnienie się, że konfiguracja nie zawiera błędów lub nie jest zbyt wydajna, to tylko kolejna pozycja, dodana do bardzo długiej listy rzeczy, z którymi musi się zmierzyć początkujący konstruktor komputerów PC.
Czym u licha jest upscaling, jaka jest różnica między DLSS, FSR i XeSS? Co z generowaniem klatek, czy te różne technologie współpracują ze sobą? Wszyscy mówią, że pojemność pamięci vRAM na GPU ma znaczenie, tylko że nie ma, dopóki nie ma? Albo w przypadku monitorów - jak to się dzieje, że HDMI 2.1 może oznaczać zupełnie różne framerate i obsługę rozdzielczości pomiędzy różnymi modelami? O co chodzi z tym prawdziwym lub fałszywym HDR i co mają z tym wspólnego różne rodzaje przyciemniania? Jak to się stało, że do wyboru są teraz pamięci XMP i EXPO, czy pamięć RAM nie działa tak samo dla procesorów Intel i AMD?
Podobnie jak w przypadku bliskie wyginięcia niskoprofilowych procesorów graficznych o niskim poborze mocy i niskim profilu, to właśnie początkujący użytkownicy będą najbardziej zmagać się z tymi dylematami - ale nie tylko oni. Ktoś, kto budował komputer, powiedzmy, sześć lat temu, tak naprawdę musiał martwić się tylko o wybór i5-8400 lub Ryzen 5 2600, niezależnie od tego, czy chciał więcej wydajności w grach, czy w produktywności; w końcu prędkości i taktowania DDR4 XMP były spójne między kijami, a GTX 1060 i RX 580 były od siebie o rzut monetą. A jednak ci gracze - kohorta, która nauczyła się terminologii i czytała recenzje na tyle, by zbudować Console Killera w prostszych czasach, ale nie spędziła następnego pół dekady na śledzeniu sprzętowych deep-dive'ów - to grupa, która będzie tak samo zagubiona i sfrustrowana, jak ktoś świeżo przybyły z krainy telewizorów i kontrolerów.
Proszę spojrzeć, mogę całkiem wygodnie odpowiedzieć na każde z pytań, które postawiłem powyżej. Jestem pewien, że wielu czytelników - z pewnością na stronie z dokładnymi recenzjami, takimi jak Notebookcheck, nawet jeśli są nieco zdystansowani od przestrzeni komputerów stacjonarnych - prawdopodobnie też może. Ale nie każdy jest entuzjastą, a dla tych, którzy znajdują się w "ściśniętym środku" hobby, mocno przecenione standardowe PS5 prawdopodobnie z dnia na dzień wygląda coraz bardziej atrakcyjnie.
Tylko proszę im nie mówić, z jakiej rozdzielczości bazowej jest upsampling.
Źródło(a)
TFTCentral, KitGuruTech (przez YouTube), Chipsy i ser (przez YouTube)