Notebookcheck Logo

Koszt akumulatora półprzewodnikowego wynoszący 42 000 USD za pojazd elektryczny zniechęcał do wcześniejszej adopcji

Akumulatory półprzewodnikowe do pojazdów elektrycznych, takich jak L7, kosztują 42 000 USD za sztukę (zdjęcie: Li Auto)
Akumulatory półprzewodnikowe do pojazdów elektrycznych, takich jak L7, kosztują 42 000 USD za sztukę (zdjęcie: Li Auto)
Kiedy Li Auto zaczęło poszukiwać akumulatorów o wyższej gęstości energii, które oferowałyby większy zasięg na jednym ładowaniu, akumulatory półprzewodnikowe wydawały się idealne, dopóki nie zdano sobie sprawy z ich ceny. Pojedynczy akumulator wykonany z ogniw półprzewodnikowych kosztowałby 42 000 USD, czyli tyle, ile cały samochód.

Podczas targów InterBattery 2023, które odbyły się w tym roku, firma Samsung SDI opowiedziała o swoich pracach nad o swojej pracy nad baterią półprzewodnikową z zastrzeżoną technologią Super-Gap Edge. Firma wymieniła redukcję masy akumulatora EV jako jedną z największych zalet ogniw półprzewodnikowych, ale wymieniła koszt jako główną wadę nadal.

Li Auto - jeden z popularnych startupów EV w Chinach - powtórzył tę opinię, mówiąc, że firma rozważa zastosowanie akumulatorów półprzewodnikowych w swoich samochodach elektrycznych już w 2019 roku. W tym czasie lokalna branża pojazdów elektrycznych, w tym Li Auto, polowała na akumulatory, które oferowałyby większy zasięg niż dostępna wówczas gęstość energii 130-160 Wh/kg.

Podczas gdy baterie półprzewodnikowe , których gęstość energii może osiągnąć 500 Wh/kgwydawały się odpowiednie, były jednak zbyt drogie. Jeden zestaw baterii z ogniwami półprzewodnikowymi kosztowałby na przykład 42 000 USD, co skłoniło firmę do ponownego rozważenia tego pomysłu.

Pomimo wszystkich ogłoszonych od tego czasu postępów w obniżaniu kosztów produkcji baterii półprzewodnikowych, takich jak niedawny przełom Toyoty https://www.notebookcheck.net/Toyota-teases-solid-state-battery-breakthrough-and-600-mile-EV-range-as-it-adopts-Tesla-s-gigacasting.725619.0.htmlnadal są one dość drogie. NIO, na przykład, ujawniło, że bateria 150 kWh o zasięgu 600 mil z elektrolitem półprzewodnikowym który opracowała dla swoich wyczynowych sedanów kosztuje prawie tyle samo, co sam samochód ET5co stycznie potwierdza wnioski Li Auto.

Kilka firm produkujących akumulatory rozpoczęło realizację swoich planów masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych z nadzieją, że ekonomia skali sprawi, że technologia osiągnie parytet kosztowy z obecnymi ogniwami litowymi, które wykorzystują ciekły elektrolit. Oczekuje się jednak, że produkcja wzrośnie dopiero w latach 2025-2027, czyli dokładnie wtedy, gdy Toyota twierdzi, że jej tańsze ogniwa półprzewodnikowe wejdą do masowej produkcjirównież.

Pobierz ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Koszt akumulatora półprzewodnikowego wynoszący 42 000 USD za pojazd elektryczny zniechęcał do wcześniejszej adopcji
Daniel Zlatev, 2023-07-28 (Update: 2023-07-28)