Notebookcheck Logo

Koszty akumulatorów do pojazdów elektrycznych spadną o połowę do 2026 r., donosi Goldman Sachs

Ceny akumulatorów do pojazdów elektrycznych gwałtownie spadną, przyspieszając przyjęcie pojazdów elektrycznych (źródło zdjęcia: BYD)
Ceny akumulatorów do pojazdów elektrycznych gwałtownie spadną, przyspieszając przyjęcie pojazdów elektrycznych (źródło zdjęcia: BYD)
Według Goldman Sachs Research, koszty baterii do pojazdów elektrycznych spadną o prawie 50 procent do 2026 roku. Ten dramatyczny spadek cen, napędzany postępem technologicznym i spadającymi cenami metali, może zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny.
E-Mobility

Goldman Sachs Research goldman Sachs Research twierdzi, że koszt akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) znacznie spadnie, potencjalnie rewolucjonizując przemysł motoryzacyjny. Przewidują oni, że średnia cena spadnie z 149 USD za kilowatogodzinę (kWh) w 2023 r. do około 80 USD za kWh do 2026 r. To ogromny spadek - prawie o 50 procent. To ogromny spadek - prawie o 50 procent.

Są ku temu dwa ważne powody:

  • Postęp technologiczny: Nowsze baterie zapewniają o 30 procent więcej energii przy niższych kosztach. Poza tym, niezwykłe innowacje, takie jak technologia cell-to-pack, upraszczają produkcję i zwiększają pojemność energetyczną.
  • Spadające ceny zielonych metali: Ceny kluczowych metali, takich jak lit i kobalt, które stanowią około 60 procent kosztów baterii, spadają. Ceny tych metali wzrosły w latach 2020-2023, ale obecnie spadają.

Rynek akumulatorów do pojazdów elektrycznych pozostaje zdominowany przez baterie litowe:

  • Akumulatory niklowe: ~60 procent udziału w rynku
  • Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP): 35-40 procent udziału w rynku
  • Akumulatory sodowo-jonowe: Nowa technologia o ograniczonej produkcji

Podczas gdy baterie półprzewodnikowe miały początkowo zrewolucjonizować rynek, ich rozwój został opóźniony. W związku z tym oczekuje się, że istniejące technologie oparte na litu wzmocnią swoją pozycję, a baterie LFP zwiększą swój udział w rynku do 45% do 2025 roku.

Branża akumulatorów stanowi również istotną barierę wejścia na rynek:

  • Wydłużony cykl rozwoju: ponad 10 lat od prac badawczo-rozwojowych do produkcji
  • Doświadczenie w produkcji: Osiągnięcie opłacalnej, wysokiej jakości produkcji na dużą skalę
  • Niedobór wykwalifikowanej siły roboczej

Ze względu na te wyzwania, garstka firm dominuje na rynku - około pięciu kontroluje około 80 procent rynku. Sprawia to, że nowym graczom trudno jest wejść na rynek, zwłaszcza że branża przeżywa spowolnienie.

Goldman Sachs uważa, że do 2026 r. całkowity koszt posiadania pojazdu elektrycznego będzie mniej więcej taki sam, jak koszt posiadania zwykłego samochodu na gaz w miejscach takich jak USA.

Podczas gdy wsparcie regulacyjne może napędzać krótkoterminową adopcję pojazdów elektrycznych, szczególnie w 2025 r., oczekuje się, że faza adopcji kierowana przez konsumentów rozpocznie się w 2026 r., gdy korzyści ekonomiczne pojazdów elektrycznych staną się bardziej widoczne.

Źródło(a)

Goldman Sachs (w języku angielskim)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Koszty akumulatorów do pojazdów elektrycznych spadną o połowę do 2026 r., donosi Goldman Sachs
Nathan Ali, 2024-10-16 (Update: 2024-10-16)