Koszty ładowania Tesli równają się tankowaniu pojazdów gazowych w Kalifornii, ponieważ podnosi ceny Superchargerów i ogranicza godziny poza szczytem
W tylko następny z serii podwyżek cen Supercharger, Tesla wysłał e-mail do właścicieli w Kalifornii, aby poinformować ich, że ich stawki ładowania pójdzie wyższe na "wybranych" stacji. Nie tylko to, ale okna off-peak godziny są wąskie, zbyt, dla podwójnego whammy szybkiego ładowania Tesla wzrost cen. Tesla powołuje się na zwiększone koszty energii w Kalifornii jako winowajcę.
Jeden właściciel Tesli podzielił się wiadomością o wzroście stawki Supercharger na Reddit z wyjaśnieniem, że inne sieci szybkiego ładowania, takie jak EVgo, również podniosły swoje ceny w Kalifornii. Tesla niedawno wydała adapter CCS który pozwala właścicielom jej samochodów na ładowanie w innych publicznych sieciach w USA, ale inflacja cen ładowania samochodów elektrycznych wydaje się być pan-kalifornijska.
Od środy, 28 września, stawki za ładowanie i godziny poza szczytem zmienią się w wybranych Superchargerach. Uniknij pośpiechu i zaoszczędź na kosztach ładowania, gdy rozpoczniesz sesję ładowania w godzinach poza szczytem. Stuknij w pinezki na mapie Supercharger na ekranie dotykowym pojazdu, aby zobaczyć stawki.
Niektórzy kierowcy Tesli donoszą o stawkach za ładowanie na Superchargerze wynoszących nawet 0,65 USD za kWh i zawężeniu godzin poza szczytem do okienka od 00:00 do 4:00. Podczas gdy są to ekstrema w miejscach o dużym natężeniu ruchu, ładowanie przeciętnej Tesli o mocy 0,25 kWh/mi trafia w parytet z aktualnymi kosztami paliwa do napędu pojazdu gazowego o mocy 40MPG, wynoszącymi około 0,60 USD za kWh. Mnóstwo Superchargers w Kalifornii osiągają ten próg na co dzień, chyba że właściciele pozostają do północy, aby je wykorzystać, ponieważ nie mogą ładować w domu, lub gdzieś taniej.
Obecnie zużycie energii elektrycznej z samochodów elektrycznych ładujących się na stacjach takich jak sieć Supercharger Tesli, to zaledwie 1% całości w Słonecznym Stanie. To nie powstrzymało California Independent System Operator od poproszenia kierowców EV w czasie ostatniej fali upałów o "unikanie ładowania pojazdów elektrycznych, gdy obowiązuje Flex Alert" lub przynajmniej "ładowanie pojazdów elektrycznych i urządzeń elektronicznych przed godziną 16:00, kiedy ochrona zaczyna być najbardziej krytyczna"
Podczas podobnej fali upałów, która przetoczyła się przez Teksas jeszcze latem, Tesla sama poprosiła swoich klientów, aby korzystali z ładowania tylko poza godzinami szczytu. Z obecnym drastycznym wzrostem stawek Supercharger w Kalifornii, może to być zachęcanie kierowców do uzupełnienia w godzinach poza szczytem sieci, aby uprzedzić wszelkie statewide EV ładowania ograniczeń lub mandatów pochodzących jego sposób, jak również zrekompensować wysokie ceny energii elektrycznej w Kalifornii.
Źródło(-a)
Xpntblnkx (Reddit)