Koszty ubezpieczenia Modelu Y mogą zostać obniżone, ponieważ Tesla rozwiązuje obawy dotyczące deformacji części gigacast i cen napraw
Tesla podobno odpowiedziała na niektóre z głównych obaw dotyczących kosztów napraw związanych z jej nowym gigacastingdo takich wniosków doszedł ubezpieczyciel samochodowy Thatcham Research, po zbadaniu najlepiej sprzedającego się SUV-a Tesli i jego gigacastowej części do własnych testów naprawczych.
Według Darrena Brighta, głównego inżyniera w Thatcham, Tesla "pomyślała terazo deformacji przy uderzeniach o niskiej i średniej sile oraz o tym, jak ją naprawić" i nazywa ten proces ulepszania produkcji Tesli "naprawdę, naprawdę wspaniałą rzeczą do zobaczenia".
Tak zwana "gigacast" sekcja podwozia jest wykonywana przy użyciu gigantycznych, ważących do 9000 ton maszyn odlewniczych, które ich włoski producent IDRA nazywa Giga Presses. Jak dotąd, 14 z nich zostało już dostarczonych do Tesli w celu wyprodukowania Modelu Y, czyli Cybertrucka w przyszłości zaoszczędzić na kosztach produkcji nadchodzącego na rynek masowy Model 2.
Proces gigacastingu może znacznie obniżyć koszty produkcji pojazdu, ponieważ czasami zastępuje do 400 różnych elementów, które muszą być ze sobą połączone. Znawcy branży i ubezpieczyciele motoryzacyjni wyrazili obawy dotyczące niezawodności i możliwości naprawy samochodów możliwości naprawy nadwozi pojazdów gigacast.
"W razie wypadku uderzenie w konstrukcję może być naprawdę kosztowne" - ostrzegł szef działu rozwoju technicznego VW podczas niedawnych targów motoryzacyjnych w Monachium. "To nie może być wystarczająco tanie dla segmentu wolumenowego, ale oni to robią" - dodał. Ubezpieczyciele nauczyli się tego na własnej skórze, ponieważ uszkodzenia konstrukcji i akumulatorów nawet w lekkich wypadkach Tesli często były zbyt kosztowne w naprawie, więc wolą całkowicie odpisać pojazd elektryczny, podnosząc ogólnie składki ubezpieczeniowe dla właścicieli Tesli.
Teraz jednak okazuje się, że Tesla nie tylko stara się rozwiązać obawy dotyczące deformacji, ale także stworzyła dokładną instrukcję naprawy dla centrów serwisowych, a jeśli wszystko inne zawiedzie, dostarcza problematyczną sekcję nadwozia Modelu Y pozornie po kosztach. Według Thatcham, tylna aluminiowa sekcja Modelu Y jest wyceniana przez centra napraw za jedyne 752,50 funtów.
Ta cena to "naprawdę niewiele, jeśli spojrzeć na ilość materiału", dodaje Bright. Ostatecznie te pozytywne obserwacje dotyczące możliwości naprawy i kosztów wymiany części gigacast przez warsztat badawczy ubezpieczycieli samochodowych mogą doprowadzić do obniżenia składek dla wszystkich właścicieli Tesli.
Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z kablem 24' na Amazon