Twierdzenie, że popularność pojazdów Tesla-W Niemczech spadła, jest prawdopodobnie niedopowiedzeniem. Jeśli niedawna ankieta przeprowadzona wśród 100 000 Niemców jest wiarygodna, to wydaje się, że ostatnia iskra motywacji do zakupu samochodu elektrycznego Tesla zgasła. W czasach, gdy pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne, jest to coś w rodzaju anomalii.
Ankieta została zainicjowana przez T-Online a liczba uczestniczących w nim czytelników jest prawdopodobnie rekordowa. Według ankiety 94% wszystkich respondentów stwierdziło, że nie kupiłoby samochodu Tesli. Wyniki sprzedaży Tesli spadły już o około 41% w 2024 roku, podczas gdy w tym samym czasie sprzedano około 27% więcej pojazdów elektrycznych innych marek.
Dla wielu wydaje się oczywiste, że ma to związek z niedawnym zaangażowaniem Elona Muska w politykę. Jednak eksperci branżowi stwierdzili również, że zaangażowanie Muska w skrajnie prawicową niemiecką partię AFD miało negatywny wpływ na sprzedaż samochodów Tesli. Partia ta otrzymała około 20% głosów w ostatnich wyborach.
Co więcej, specjalny gest powitalny Elona Muska podczas inauguracji prezydenta Trumpa raczej nie poprawił jego popularności w Niemczech. Teraz mogą Państwo pomyśleć, że ta grupa wyborców obejmuje potencjalnych nowych potencjalnych klientów Tesli, ale problem może polegać na tym, że AFD często krytykowała Teslę w przeszłości. Jednym z przykładów jest poniższa reklama, która jest sarkastyczną parodią słynnej niemieckiej kolędy: "Adwent, adwent, Tesla płonie".
70.6% mniejsza sprzedaż Tesli: możliwe dalsze przyczyny kryzysu sprzedaży Tesli
W 2025 r. sprzedaż Tesli w Niemczech po raz kolejny znacznie spadła w porównaniu z 2024 r., spadając o 70,6% w pierwszych dwóch miesiącach roku. Ale trend jest nie tylko spadkowy w Niemczech; wyniki sprzedaży w Europie również spadły o 43,5% w pierwszych dwóch miesiącach. Szczególnie ucierpiały Tesla Model 3 (-81,4%) i Model Y (-55,4%).
Ponadto wzrosła liczba przypadków Wandalizm pojazdów Tesla i Superchargers potwierdzają przypuszczenie, że spadek sprzedaży może mieć przyczyny osobiste, takie jak złość na publiczne zachowanie Muska opisane powyżej.
Istnieją również spekulacje, że kryzys sprzedaży może być związany z faktem, że standardowa wersja Modelu Y nie jest obecnie dostępna, podczas gdy wersja premium została dopiero niedawno wprowadzona na rynek. Rosnąca konkurencja ze strony takich marek jak Volkswagen, Hyundai, Toyota, Honda i BYD prawdopodobnie zintensyfikuje wyzwania dla Tesli. Niezależnie od tego, czy nowy lifting Model Y może uratować sytuację, dopiero się okaże. Jeśli już posiadają Państwo Teslę i nie czują się z tym szczególnie dobrze, mogą Państwo złożyć oświadczenie za pomocą naklejki "Kupiłem to, zanim Elon oszalał" https://www.sons-of-battery.de/en/collections/tesla-kollektion.
Źródło(a)
Electrek, T-Online, Auto Motor Sport