LG może dostarczać baterie LFP i 4680 do Tesli i Toyoty, ponieważ uruchamia fabrykę w Arizonie
LG może odegrać rolę w niedawno ogłoszonym przez Toyotę zwrocie w kierunku pojazdów czysto elektrycznych ponieważ dyrektor generalny jej działu baterii potwierdził, że wspólne przedsięwzięcie z największym na świecie automakerem przebiega zgodnie z planem. Podczas swojego corocznego spotkania akcjonariuszy LG Energy powiedział również, że nowa umowa dotycząca baterii Tesli zostanie sfinalizowana do lipca, wraz z planami fabryki baterii w Arizonie:
Zbudujemy nową fabrykę baterii cylindrycznych, ESS i fosforanów litowo-żelazowych w Queen Creek w Arizonie w USA Budowa własnej fabryki w Arizonie będzie okazją do uprzedzenia szybko rozwijającego się północnoamerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych i ESS. Będziemy dostarczać wartość.
Dużą informacją płynącą z wydarzenia dla akcjonariuszy jest jednak to, że LG Energy w 2025 roku rozpocznie masową produkcję akumulatorów w tańszej i bezpieczniejszej technologii fosforanów żelaza. Takie baterie LFP są wykorzystywane przez Teslę w jej pojazdach Model 3 i Model Y o standardowym zasięgu, aby obniżyć koszty przy pewnym poświęceniu zasięgu.
Tesla ostrzega jednak, że bazowy Model 3 może już nie kwalifikować się do nowej ulgi podatkowej dla EV w wysokości 7 500 USD po tym, jak Treasury opublikuje swoje wytyczne dotyczące wymogu wyprodukowania baterii w USA. Ogniwa LFP w standardowym zakresie Model 3, na przykład, są produkowane w Chinach przez największego na świecie producenta baterii EV CATL, więc rząd USA może przestać udzielać dotacji na takie pojazdy elektryczne.
Zamawianie baterii LFP od LG może być tutaj jednym z rozwiązań, ponieważ Korea Południowa ma umowę o wolnym handlu z USA. Ponadto, koreańscy producenci baterii EV zaczęli oczyszczać swój łańcuch dostaw z chińskich surowców i komponentóworaz podwoili plany budowy fabryki baterii w USA.
Samsung ogłosił również, że pracuje nad baterią LFP własnych, które zostaną wydane w podobnym czasie, co dałoby producentom EV kolejną opcję dostawcy zatwierdzoną przez dotację. Komórki LG LFP, jednak może iść do Tesli i Toyoty biorąc pod uwagę dzisiejsze ogłoszenie ekspansji partnerstwa. Umowy z największymi na świecie producentami EV i starszych samochodów mogą również obejmować cylindryczne baterie w stylu 4680, nad którymi pracuje LGtakże.
Bezpieczna i przystępna technologia baterii fosforanu żelaza jest uważana za kluczową dla sukcesu następnej, masowej ery EV samochodów o wartości poniżej 25 000 USD, takich jak nadchodząca Tesla Model 2 lub VW ID.2allwięc LG fabryki LFP mogą być dobrze pozycjonowane, jeśli chodzi o przyszły popyt idzie.