UltraGear OLED 45GX90SA jest czymś w rodzaju niespodzianki w ofercie monitorów LG. Dla kontekstu, szczegóły dotyczące UltraGear OLED 34GX90SA, 39GX90SA i 45GX950A były już znane. Chociaż trio zostało zaprezentowane w różnym czasie, wszystkie zostały wydane razem w Japonii przed ich ewentualnym debiutem na innych rynkach.
Natomiast UltraGear OLED 45GX90SA nie został wcześniej ujawniony w żadnej formie. Niemniej jednak, LG przyjmuje już zamówienia przedpremierowe na monitor w Japonii, gdzie kosztuje on 289 801 JPY (~ 1 943,41 USD) w ramach 24% obniżki w stosunku do sugerowanej ceny detalicznej 381 317 JPY (~ 2 557 USD). LG nie skomentowało jeszcze dostępności monitora na całym świecie, ale bylibyśmy zaskoczeni, gdyby pozostał on dostępny wyłącznie w Japonii.
Zasadniczo specyfikacje UltraGear OLED 45GX90SA są podobne do zeszłorocznych UltraGear OLED 45GS95QE (obecnie 1 697 USD na Amazon). Przykładowo, LG wyposaża oba monitory w panel WOLED o rozdzielczości 1440p i 800R, który oferuje czas reakcji 0,03 ms GtG i częstotliwość odświeżania 240 Hz. Kompatybilność z AMD FreeSync Premium i Nvidia G-Sync również wydaje się niezmieniona.
LG dodało jednak obsługę webOS, która jest również dostępna w UltraGear OLED 34GX90SA, 39GX90SA i 45GS95QE. Powszechny w telewizorach Smart TV firmy, webOS skutecznie służy jako platforma streamingowa w UltraGear OLED 45GX90SA, niezależnie od tego, czy pochodzi z Amazon i Netflix, czy Nvidia GeForce Now. Drugi port HDMI 2.1 można znaleźć również z tyłu, wraz z portem USB typu C i łącznością Bluetooth 5.0/Wi-Fi 5.