Notebookcheck Logo

Ładowarki do samochodów elektrycznych rozprzestrzeniają się nawet bez Tesli i wkrótce mogą konkurować ze stacjami benzynowymi

Prefabrykowane pale Supercharger (źródło obrazu: Tesla)
Prefabrykowane pale Supercharger (źródło obrazu: Tesla)
Oczekuje się, że inwestycje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych osiągną ponad 12 miliardów dolarów do 2030 roku, a liczba ładowarek może konkurować z liczbą stacji benzynowych w Ameryce.

Kiedy Elon Musk zwolnił cały zespół ds Zespół Supercharger wiosną, musiał zobaczyć udział Tesli w inwestycjach w infrastrukturę ładowania w USA w 1. kwartale.

W tym kwartale w Stanach Zjednoczonych uruchomiono ponad 700 nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, w które zainwestowano ponad 6 miliardów dolarów, a tylko ułamek z nich został zbudowany przez Teslę.

"Tesla wyda znacznie ponad 500 milionów dolarów na rozbudowę naszej sieci Supercharger, aby stworzyć tysiące NOWYCH ładowarek w tym roku" - argumentował wówczas swoją decyzję Musk. "Totylko nowe lokalizacje i rozbudowa, nie licząc kosztów operacyjnych, które są znacznie wyższe" - wyjaśnił.

Szereg prywatnych firm i operatorów finansowanych ze środków publicznych zdołało w ciągu trzech miesięcy uruchomić 704 stacje ładowania w całych Stanach Zjednoczonych, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Oczekuje się, że tempo to przyspieszy, ale nawet jeśli tak się stanie, liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych przekroczy liczbę stacji benzynowych w ciągu 8 lat.

Obecnie na każde 15 stacji benzynowych przypada jedna stacja ładowania pojazdów elektrycznych, ale stosunek ten szybko się zmniejsza, a nawet duże koncerny paliwowe instalują obecnie ładowarki, a sam Shell dodał 30 nowych stacji w ciągu kwartału.

Jeśli Elon Musk spodziewał się, że inne firmy przejmą luz związany z budową sieci Supercharger, to mógł mieć rację, sądząc po najnowszych liczbach instalacji.

Innym interesującym nowym zjawiskiem jest to, że firmy zajmujące się ładowaniem pojazdów elektrycznych coraz częściej wkraczają na tak zwane obszary Charger Desert, które do tej pory były w niekorzystnej sytuacji. W rzeczywistości najszybszy rozwój sieci EVgo obserwuje się obecnie na Florydzie, w Teksasie, Arizonie i Michigan.

Szybka ekspansja ogólnokrajowej sieci w całym kraju Sieci ładowania pojazdów elektrycznych odbywa się również dzięki rządowym pieniądzom. Ponad 5 miliardów dolarów przeznaczonych na stworzenie takiej sieci w ustawie Bidena o redukcji inflacji jest obecnie wdrażane na poważnie przez firmy i stany, po dwóch latach spędzonych na planowaniu i składaniu wniosków o dofinansowanie.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Instalacje szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych w USA
Instalacje szybkich ładowarek pojazdów elektrycznych w USA

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Ładowarki do samochodów elektrycznych rozprzestrzeniają się nawet bez Tesli i wkrótce mogą konkurować ze stacjami benzynowymi
Daniel Zlatev, 2024-07-23 (Update: 2024-07-23)