Zawsze innowacyjny CEO Xiaomi, Lei Jun, zademonstrował wytrzymałą powłokę samochodu sportowego SU7 Ultra, zrzucając arbuza pokrytego wspomnianą powłoką z 6. piętra fabryki samochodów.
Pakiet akumulatorów NMH o mocy 94 kWh, który zasila SU7 Ultra, przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż dwie sekundy, jest produkowany przez CATL, a Xiaomi starało się, aby trójskładnikowy pakiet niklowy był tak bezpieczny, jak to tylko możliwe w przypadku uderzenia. Strukturalny pakiet podwozia jest chroniony przez wytrzymałą wielowarstwową powłokę z wysokowytrzymałych stalowych belek, a także aktywny system chłodzenia z szeroką powierzchnią i izolacją aerożelową.
Jako część najnowszej generacji akumulatorów CATL Qilin, pakiet Xiaomi SU7 Ultra ma podwójne aktywne chłodzenie o dużej powierzchni, podobne do tego, które BYD niedawno zademonstrował dla swojego systemu 1MW w sedanie Han L. Pomaga to w rozpraszaniu ciepła i zapewnia bezpieczeństwo podczas szybkich sesji ładowania 5C, a także długowieczność ogniw baterii, które pozostają chłodne pod ciśnieniem.
Aerożel z boku każdego ogniwa hamuje rozprzestrzenianie się między ogniwami, podczas gdy aktywny system chłodzenia o powierzchni 7,8 m2 ma swoje płytki biegnące po obu stronach ogniw pryzmatycznych, co znacznie zwiększa całkowitą powierzchnię chłodzenia. Ponieważ ten dwupowierzchniowy system może ucierpieć podczas uderzenia bocznego, akumulator CATL Qilin został wzmocniony strukturalnie i pokryty tak zwaną "kuloodporną" powłoką.
W pakiecie Xiaomi SU7 Ultra zwiększa to odporność na zarysowania i rozdarcia dziesięciokrotnie, a odporność na przebicie trzynastokrotnie.
Xiaomi, które znane jest głównie z produkcji telefonów, elektroniki domowej i gadżetów konsumenckich, takich jak głośniki Bluetooth, wykorzystuje teraz swój wypracowany stosunek jakości do ceny do produkcji samochodów elektrycznych, które cieszą się sporą akceptacją rynku. Etyka pracy i nastawienie Lei Juna sprawiły, że zyskał on nieco kultowy status wśród chińskich przedsiębiorców, którzy uważają go za lokalną wersję Elona Muska.
Wygląda na to, że rodowód ma, ponieważ Lei Jun wszedł na 6. piętro fabryki samochodów Xiaomi i rzucił arbuzem pokrytym tą samą powłoką baterii SU7 Ultra. Nie trzeba dodawać, że arbuz odbił się od asfaltu poniżej, nie rozrywając się na kawałki, a tego rodzaju bezpieczeństwa Xiaomi oczekuje od akumulatora samochodu wyścigowego po uderzeniu.