Leica osiąga rekordową sprzedaż dzięki Leica M11, zapowiedź nowego Leitz Phone
W niedawnym komunikacie presse, Leica potwierdziła, że wygenerowała rekordową sprzedaż w wysokości 485 mln EUR w roku obrotowym od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r., przekraczając poprzedni rekord z roku obrotowego 2021/2022 o 41 mln EUR lub 9%.
Wyniki te obejmują aparaty fotograficzne, obiektywy, partnerstwa, produkty z serii Leica Sports Optics (takie jak kamery termowizyjne) oraz mniejsze projekty, takie jak zegarek Leica ZM 1. Zgodnie z komunikatem prasowym, Leica M11 była jednym z kluczowych czynników stojących za wzrostem sprzedaży, ponieważ aparat dalmierzowy o wartości 8750 EUR został wprowadzony na rynek w styczniu 2022 r. i wprowadził znaczące ulepszenia, w tym nowy pełnoklatkowy sensor 6 MP i elektroniczną migawkę.
Leica po raz kolejny spodziewa się wysokiej sprzedaży w roku fiskalnym kończącym się 31 marca 2024 r., głównie dzięki Leica M11-P i Leica M11 Monochrom. Oczekuje się, że popyt na Leica Q3 również pozostanie silny, podczas gdy system Leica SL otrzymuje "pozytywne opinie" od klientów, chociaż Leica nie potwierdziła jeszcze, czy aparat systemowy jest sukcesem.
Podczas gdy współpraca z Xiaomi będzie dalej rozszerzana, Leica wyraźnie wspomina również o Leitz Phone, którego rozwój ma być kontynuowany. Obecny Leitz Phone 2 jest technicznie oparty na Sharp Aquos R7ale jest wprowadzany na rynek i sprzedawany przez Leica. Sugeruje to przynajmniej, że opracowywane są kolejne modele, które w przyszłości będą dostarczane poza Japonią.