Lenovo numerem 1 w Polsce w II kw. 2013
Według danych firmy Context klienci polskich sklepów kupili w tym okresie ponad 70 tys. notebooków Lenovo, co stanowiło 21,4% wszystkich komputerów tego typu (328,3 tys. sztuk). To duży sukces Lenovo, które w I kw. br. było dopiero piąte na liście najpopularniejszym marek w naszym kraju. Na drugie miejsce spadł ówczesny lider, czyli Samsung, który jednak zwiększył swój udział w rynku z 17,3 do 19,1%. Na trzecie miejsce awansował Acer (wzrost z 14 do 18%). Hewlett-Packard utrzymał udział w sprzedaży na poziomie 14,2%. Duże spadki zaliczyły natomiast marki Asus (z 15 do 12,4%) oraz Toshiba (z 12,2 do 7,4%), które zajęły odpowiednio 5. i 6. miejsce w rankingu najpopularniejszych w II kw. 2013.
Co ciekawe, ogólna sprzedaż notebooków w II kw. br. (328,3 tys. sztuk) była tylko o 0,6% niższa, niż w II kw. 2012 r. Kupowane w polskich sklepach notebooki były jednak tańsze, niż rok wcześniej, gdyż przychody z ich sprzedaży spadły bardziej, o 4,2% rdr.
Bardzo duży spadek sprzedaży nastąpił na rynku netbooków - nabywców znalazło tylko 9,5 tys. tych komputerów, o 83,5% mniej, niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem okazał się tutaj Acer, którego udział w sprzedaży wyniósł aż 91,6%.
Źródło: crn.pl