Od dziś FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4) jest dostępny wyłącznie na najnowszych kartach graficznych AMD, a mianowicie Radeon RX 9070 i Radeon RX 9070 XT. Nowa technologia skalowania poczyniła ogromne postępy w zakresie jakości obrazu, zwłaszcza w przypadku złożonych scen i obiektów, takich jak wodospady lub częściowo przezroczyste powierzchnie, które wyglądają znacznie lepiej niż w przypadku FSR 3. Film porównawczy od Digital Foundry jest osadzony poniżej i ilustruje te ulepszenia.
Mark Cerny, który jest głównym architektem systemu PlayStation 5 i PS5 Pro, potwierdził teraz https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-mark-cerny-fsr-4-to-play-a-key-part-in-the-next-evolution-of-pssr-upscaling że Sony pracuje obecnie nad optymalizacją FSR 4 dla swojej najnowszej konsoli do gier. Nowy upscaler jest opracowywany we współpracy między Sony i AMD. W związku z tym gracze PlayStation mogą spodziewać się nowej wersji PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) opartej na FSR 4, która powinna być dostępna w wybranych grach od 2026 roku.
Właściciele konsol muszą trochę poczekać na nową wersję PSSR, ponieważ wdrożenie FSR 4 na PlayStation 5 Pro(od 699 USD na Amazon) nie jest łatwym zadaniem. System do gier wciąż bazuje na architekturze AMD RDNA 3, która nie posiada dedykowanych rdzeni Tensor i zamiast tego wykorzystuje specjalne algorytmy do uruchamiania upscalera na starszym GPU. Wreszcie, Mark Cerny wskazuje, że Sony i AMD planują kontynuować tę współpracę w przyszłości, więc gracze PlayStation mogą skorzystać z dalszych ulepszeń FidelityFX Super Resolution.