Lepsza wydajność w grach w Windows 11 24H2: Microsoft AI Super Resolution konkuruje z DLSS i FSR
Podczas gdy Nvidia DLSS jest kompatybilna tylko z kartami graficznymi Nvidia GeForce RTX, AMD FSR i Intel XeSS również pozwalają GPU innych firm na poprawę liczby klatek na sekundę w grze poprzez renderowanie gry w niższej rozdzielczości, a następnie inteligentne skalowanie jej do natywnej rozdzielczości monitora. Wszystko to wymaga jednak, aby dana gra obsługiwała technologię skalowania w górę, podczas gdy AMD RSR działa z każdą grą, ale jest dostępny tylko z procesorami graficznymi Radeon i nie do końca osiąga poziom rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
Z Windows 11 24H2microsoft ma zamiar wprowadzić funkcję skalowania w całym systemie, jak odkrył Windows Insider @PhantomOfEarth odkrył w najnowszej wersji beta i niezależnie zweryfikowany przez The Verge. Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja ta jest dostępna tylko w połączeniu ze specjalnym sprzętem. W każdym razie "Automatic Super Resolution" można aktywować w ustawieniach systemowych, zarówno dla całego systemu, jak i tylko dla poszczególnych gier, co jest praktyczne, jeśli funkcja prowadzi do problemów z wyświetlaniem poszczególnych tytułów.
Microsoft pracuje również nad ostateczną integracją zarządzania kolorami w ustawieniach systemowych Windows 11, umożliwiając konfigurację profili kolorów dla sRGB i DCI-P3 oraz automatyczne przełączanie się między nimi, w zależności od aplikacji. Przykładowo, HDR można łatwo aktywować po otwarciu aplikacji Netflix lub obsługiwanej gry, ale ponownie dezaktywować, gdy używane są aplikacje Office, aby zmniejszyć różnice jasności na monitorach OLED podczas pracy.
Version 24H2 will have an AI "Super Resolution" feature, as previous reports mentioned. Here are some settings for it in Graphics settings - a default toggle and per-app options. (26052) pic.twitter.com/fI9t4ksTWH
— PhantomOcean3 ☃️ (@PhantomOfEarth) February 10, 2024