Nowa Tesla Model Y Juniper jest wyposażony w tę samą baterię, co jego poprzednik, ale jego oficjalny zasięg EPA zasięg szacuje teraz, że na jednym ładowaniu można przejechać 327 mil, czyli o 5% dłużej niż poprzednio.
Inżynierowie Tesli wyjaśnili, że wynika to z szeregu ulepszeń wydajności, zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i zużyciu energii w kabinie.
Podczas gdy bardziej opływowy wygląd zewnętrzny jest oczywisty, przynosząc niższy współczynnik oporu powietrza od zmiany stylizacji po nowe zaciski hamulcowe, właśnie ujawniono ulepszenia poboru mocy z różnych funkcji komfortu w kabinie.
Po pierwsze, klimatyzacja w kabinie może teraz działać przy znacznie niższych prędkościach wentylatora z taką samą wydajnością. Wynika to nie tylko z nowych oscylujących otworów wentylacyjnych, które obracają się z boku na bok, aby skuteczniej rozpraszać gorące lub zimne powietrze, ale także z nowego szyberdachu.
Panoramiczny szklany dach ma teraz podwójną srebrną powłokę, która poprawia jego właściwości termoizolacyjne do tego stopnia, że system HVAC potrzebuje mniej energii do ogrzania lub schłodzenia kabiny.
Przypadkowo środki podjęte przez Teslę w celu poprawy wydajności HVAC, takie jak niższe prędkości wentylatora i lepsza dystrybucja powietrza lub izolacja termiczna, przyczyniły się również do kolejnego głównego celu liftingu Modelu Y Juniper z 2026 r., czyli znacznie cichszej kabiny.
Tesla wyłożyła wykładziną dywanową wszystko, co mogła, aż do uchwytów na kubki, bocznych listew i pokryw bagażnika, aby zapobiec grzechotaniu.
To, w połączeniu z nowym szkłem akustycznym wokół odświeżonego Modelu Y Juniper, doprowadziło do znacznej redukcji hałasu w kabinie, ku radości tych, którzy chcą w pełni wykorzystać nowy system audiofilski.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon