Listopad 2019 bez zaskoczeń na rynku laptopów
W ubiegłym roku pisałem, że listopad 2018 wypadł blado. Skoro teraz (listopad 2019) mowa o dalszym spadku o 2% r/r, to nie jest za wesoło.
Z podziałem na konkretne firmy wyglądało to tak (XI 2019):
- HP: sprzedaż laptopów niższa o prawie 10% m/m (częściowo efekt restrukturyzacji i zmiany zarządzających),
- Lenovo: wzrost sprzedaży laptopów o ponad 20% m/m (za sprawą kanału dystrybucji e-commerce),
- Dell: najsłabsze wyniki wśród pierwszej trójki - spadki sprzedaży zarówno laptopów biznesowych jak i tych na rynek konsumencki (dla użytkowników domowych).
Jeśli idzie o wytwórców laptopów, najlepiej radził sobie Compal. Po zebraniu zamówień od firm HP, Lenovo i Acer (na produkcję laptopów) sprzedaż spadła jedynie o 1% m/m (pierwsza trójka zaliczyła łącznie spadek o 4% m/m).
Źródło: DigiTimes