Logitech ucierpiał w wyniku kryzysu na Morzu Czerwonym
Logitech Internationallogitech International, szwajcarsko-amerykański producent peryferiów komputerowych, ostrzegł przed spadkiem marży z powodu kryzysu na Morzu Czerwonym. Dyrektor generalny firmy, Hanneke Faber, stwierdził, że ataki bojowników Houthi w Jemenie zmusiły firmy żeglugowe do unikania Morza Czerwonego, szlaku żeglugowego o kluczowym znaczeniu dla handlu między Wschodem a Zachodem.
Kryzys na Morzu Czerwonym spowodował 30% wzrost kosztów transportu, co ma zmniejszyć marżę zysku Logitech o 100 punktów bazowych. Z powodu kryzysu firma ma 30-dniowe opóźnienia w dostarczaniu swoich produktów z fabryk w Azji do Europy. Ataki bojowników Houthi w Jemenie zmusiły firmy żeglugowe do unikania Morza Czerwonego, szlaku żeglugowego o kluczowym znaczeniu dla handlu między Wschodem a Zachodem. Logitech jest jedną z pierwszych firm, które ostrzegają przed wpływem kryzysu na marżę. Firma spodziewa się wpływu dodatkowych kosztów transportu na marżę zysku w wysokości około 100 punktów bazowych.
Logitech będzie wykorzystywał więcej frachtu lotniczego, aby ominąć wąskie gardła, choć nie będzie to "radykalna zmiana" w stosunku do normalnych ustaleń szwajcarsko-amerykańskiej firmy. Firma będzie również musiała zmierzyć się z niewielkim wpływem na zapasy, więc będzie to bardziej kosztowne. Kryzys nie był tak poważny, jak niektórzy się obawiali, według Fabera: "Wpłynął głównie na Europę, a Europa nie jest całą naszą działalnością - to około 30%. Po drugie, w czasie pandemii COVID nie było przepustowości, ale teraz jest zdolność wysyłkowa, która pomaga złagodzić niektóre skutki" - powiedziała.
Kamera internetowa Logitech C920x HD Pro to dobry wybór do połączeń wideo. Jest ona obecnie dostępna na Amazon za 69,90 USD, z dodatkowymi 10 USD zniżki z kuponem lub 50 USD zniżki z kartą Amazon Visa.