Notebookcheck Logo

Lojalność marki Tesla po raz pierwszy spada poniżej średniej w branży, a jej udział w rynku wynosi mniej niż 20%

Ten srebrny kolor Modelu 3 był oferowany za darmo, aby zwiększyć sprzedaż w Chinach (obraz: Tesla)
Ten srebrny kolor Modelu 3 był oferowany za darmo, aby zwiększyć sprzedaż w Chinach (obraz: Tesla)
W podwójnej fali niepokojących wiadomości dotyczących przyszłego popytu na pojazdy Tesli, zarówno ich udział w rynku, jak i lojalność ich właścicieli wobec marki zaczęły iść w dół. Na przykład udział właścicieli Tesli, którzy wyrazili zadowolenie ze swojego samochodu i ponownie zamówią go u tej marki, po raz pierwszy spadł poniżej średniej branżowej.
E-Mobility

Nowy raport S&P Global Mobility ocenia Teslę na 65% wszystkich rejestracji pojazdów elektrycznych w USA w trzecim kwartale, co oznacza spadek o 6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku lub 14% od 2021 roku. Wraz z pojawieniem się nowszych modeli pojazdów elektrycznych od starszych producentów samochodów i graczy z napędem elektrycznym, prognozy S&P przewidują, że udział Tesli w rynku spadnie poniżej 20% do 2025 roku. Jest to rok, który większość starszych marek samochodowych określiła jako krytyczny dla ich przejścia do ery pojazdów elektrycznych, z wieloma modelami wszystkich głównych producentów wchodzących na rynek.

W innym raporcie dotyczącym Tesli, udział właścicieli samochodów, którzy kupiliby je ponownie od firmy, spadł do 60%, z 70% wcześniej i poniżej średniej branżowej wynoszącej 65%. To pierwszy raz, kiedy firma badawcza HundredX rejestruje taki spadek lojalności wobec marki Tesla. Według Roba Pace'a, jej założyciela i dyrektora generalnego: "Dane dotyczące przyszłej lojalności są naprawdę, naprawdę niepokojące, jeśli jesteś Teslą, ponieważ mają tendencję do przekładania się na udział w rynku sześć do dziewięciu miesięcy na zewnątrz."

Podczas gdy Tesla będzie dążyć do wstrząsu z jego pierwszym elektrycznym Cybertruck pickup release w przyszłym roku, dla którego już zgromadził około 100 mld USD zamówień wstępnychna rynku są już inne tego typu pojazdy, a segment może zacząć być zatłoczony do czasu, gdy Cybertruck wejdzie do masowej produkcji pod koniec 2023 roku

Bardziej przystępne cenowo pojazdy Tesli nadal sprzedają się w imponujących ilościach, a Model Y, w szczególności, może wkrótce stać się najlepiej sprzedającym się pojazdem na świeciestrącając niektóre Toyoty z ich pozycji. Istnieją jednak oznaki, że popyt mięknie, ponieważ Tesla musiała obniżyć ceny Modelu 3 i Modelu Y w Chinach i oferować zachęty nie tak dawno temu. Ponadto, podczas gdy Tesla nadal sprzedaje każdy wyprodukowany przez siebie pojazd, czas oczekiwania na niego kurczy się dzięki połączeniu bardziej umiarkowanego popytu i modernizacji mocy produkcyjnych fabryk.

Inni producenci pojazdów elektrycznych w szczególności zmniejszają udział Tesli w rynku w dolnej jego części, gdzie model 2 Tesli dopiero teraz wchodzi w fazę planowania. Podczas gdy Elon Musk poinformował, że koszty produkcji Modelu 2 będą o połowę niższe niż Modeli 3, trymery pojazdów Tesli poniżej 50 000 dolarów w tej chwili są nieliczne.

"Pozycja Tesli zmienia się wraz z pojawieniem się nowych, bardziej przystępnych opcji, oferujących równą lub lepszą technologię i produkcję" - donosi S&P. Mimo to, słynny sklep badawczy twierdzi, że choć udział Tesli w rynku może się drastycznie zmniejszyć z powodu istnego natłoku innych marek i modeli za dwa lata, ogólny tort EV będzie znacznie większy, więc sprzedaż Tesli w liczbach bezwzględnych będzie nadal rosła w przewidywalnej przyszłości.

Pobierz 24' kabel Tesla Motors Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2022 12 > Lojalność marki Tesla po raz pierwszy spada poniżej średniej w branży, a jej udział w rynku wynosi mniej niż 20%
Daniel Zlatev, 2022-12- 1 (Update: 2022-12- 1)