Lotus Eletre SUV zakres cen i specyfikacji szczegółowe z pierwszym zestawem LiDAR "end-to-end autonomicznej jazdy
Lotus ujawnił zakres cenowy i specyfikacje baterii swoich nadchodzących Eletre linii modeli "Hyper SUV" i są one dość imponujące. Butikowy producent samochodów sportowych, na którego platformie Elise Elon Musk zbudował pierwszą Teslę Roadster, został następnie przejęty przez Geely, a teraz jest w pełni zainwestowany w erę pojazdów elektrycznych.
Lotus Eletre wystartuje w kilku trymach, które będą różne dla Europy, Wielkiej Brytanii, USA czy Chin. Ceny europejskich Eletre S i Eletre R zaczynają się od równowartości 84 000 USD, natomiast chińskie modele S+ i R+ zaczynają się od 114 000 USD, przy czym ten ostatni oferuje przyspieszenie od 0-62 mph w czasie poniżej 3 sekund
Wyścigowego ducha Lotusa kryje dwusilnikowy układ napędowy o mocy do 675 kW i momencie obrotowym 985 Nm. W rzeczywistości najmocniejsza Eletre R będzie w stanie uzyskać moc 905 KM, co według Lotusa uczyni go najszybszym produkcyjnym SUV-em w momencie premiery, która nastąpi za kilka lat. Stany Zjednoczone dostaną jednak "tylko" najtańszy trim entry level z 600 KM w 2024 roku.
Wysokopojemny akumulator Lotus Eletre o pojemności 112 kWh oferuje zasięg do 373 mil na jednym ładowaniu lub do 650 km w przypadku modeli chińskich zgodnie z lokalnym standardem badania zasięgu CLTC. Nowoczesny system ładowania 800V pozwala na 20-minutowe doładowanie akumulatora do 80% pojemności z poziomu 10% na dedykowanych szybkich ładowarkach, które będą otwarte dla wszystkich pojazdów elektrycznych
To wszystko jest dość standardowe dla elektrycznego SUV-a pochodzącego od jednej z głównych chińskich marek, jednak Lotus urozmaicił swoją ofertę nie tylko o dość charakterystyczny "porowaty" sportowy design, ale także o unikalny system samokierujący. Jak twierdzi Lotus, modele Eleve będą wyposażone w pierwszy zestaw LiDAR, który wspiera kompleksową autonomiczną jazdę, dostarczany przez nie mniej niż cztery LiDAR-y od takich producentów jak Hesai i Robosense. Sprzęt do autonomicznej jazdy jest uzupełniony przez siedem kamer 8MP o wysokiej rozdzielczości, a także radar 4D mmWave, a przetwarzanie danych odbywa się na pokładzie przez niestandardowe układy Qualcomm i NVIDIA.
Ten ekskluzywny zestaw sprzętu do autonomicznej jazdy może skanować "200 metrów wokół samochodu w każdym kierunku, generując wyrafinowaną mapę 3D otoczenia, aby wykryć przeszkody nawet w słabym świetle lub przy złej pogodzie", mówi Lotus, w przeciwieństwie do opcji autonomicznej jazdy Tesli, która polega tylko na swoim systemie kamer Vision który ledwo działa, gdy kamery są pokryte na przykład śniegiem lub śniegiem
Lotus Eletre będzie wysyłany do europejskich i chińskich klientów w maju, podczas gdy wersja północnoamerykańska zostanie wprowadzona później, w 2024 roku.