Lucid Air GT po raz pierwszy przełamuje barierę 500 mil zasięgu w teście 70 MPH
Model 2025 Lucid Air Pure został niedawno uznany za najbardziej wydajny przez EPA, ze wskaźnikiem zużycia baterii wynoszącym zaledwie 1 kWh na 5 mil pokonanego dystansu.
Wskaźnik zasięgu 5 mil/kWh jest dość imponujący i bije najbardziej energooszczędny pojazd Tesli, ale dotyczyło to najlżejszego modelu RWD z linii Lucid Air.
Aby sprawdzić, jak poradzi sobie jego cięższe, mocniejsze rodzeństwo Air Grand Touring o mocy 819 KM, ludzie stojący za kanałem recenzenckim Out of Spec poddali go standardowemu testowi jazdy po autostradzie z prędkością 70 mil na godzinę.
Nie trzeba dodawać, że Lucid Air GT zrobił dokładnie to, co napisano na jego puszce z szacunkowym zasięgiem EPA, a mianowicie przejechał ponad 513 mil na jednym ładowaniu akumulatora o mocy 118 kWh. Samochód wykazywał wydajność 4,3 mil/kWh, gdy jego bateria prawie całkowicie wyczerpała się na poboczu drogi.
Dla porównania, Tesla Model S LR AWD z 2024 r. uzyskała wskaźnik zużycia energii EPA na poziomie 3,6 mil/kWh w teście autostradowym z 19-calowymi kołami, z którymi testowano Lucid Air GT.
Był to pierwszy raz w historii testów autostradowych Out of Spec's 70 MPH, kiedy zespół odnotował, że samochód elektryczny przekroczył barierę 500 mil zasięgu.
Lucid przypisuje połączenie silników elektrycznych własnej produkcji, konstrukcji o bardzo niskim współczynniku oporu powietrza i własnej pompy ciepła za niesamowitą oszczędność swoich pojazdów.
Dyrektor generalny Lucid powiedział nawet, że firma wykorzysta "rozproszony" Elona Muska, aby wprowadzić nowe, tańsze modele i jeszcze bardziej wyprzedzić Teslę. Teraz twierdzi że Tesli zajmie siedem lat, aby dogonić ją pod względem efektywności energetycznej przy obecnym tempie rozwoju pojazdów elektrycznych.
Proszę kupić adapter Lectron Tesla Supercharger NACS do CCS na Amazon
Źródło(a)
Poza specyfikacją (YT)