Notebookcheck Logo

Lucid Air GT zużywa zaledwie 3% baterii podczas 77-milowego zjazdu z przełęczy Loveland, dzięki hamowaniu regeneracyjnemu

Lucid Air Grand Touring może pochwalić się imponującym zasięgiem 480 mil. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)
Lucid Air Grand Touring może pochwalić się imponującym zasięgiem 480 mil. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)
Zespół TFLEV zabrał ostatnio Lucid Air GT na przełęcz Loveland na wysokości 12 000 stóp i z powrotem. Samochód osiągnął imponującą wydajność 4,2 mil/kWh podczas 156-milowej podróży, a wszystko to dzięki inżynieryjnej magii hamowania regeneracyjnego. Kosztujący 125 000 dolarów Lucid Air GT został również dobrze oceniony przez prezenterów, którzy chwalili dynamikę jazdy sedana, komfort jazdy, dopasowanie i wykończenie, a co najważniejsze - imponujący zasięg.
E-Mobility

Pojazdy elektryczne pojazdy elektryczne (EV) są obecnie w modzie. Giganci produkcji samochodów z lewa, prawa i centrum próbują zarobić na tym przyjaznym dla środowiska (w większości) trendzie, w wyniku czego na rynku jest obecnie więcej pojazdów elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej. Mimo to, w umysłach potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych nadal czai się kilka zastrzeżeń.

Najprawdopodobniej najbardziej paląca z tych obaw jest związana z rzeczywistymi sytuacjami związanymi z zasięgiem. W przeciwieństwie do pojazdów zasilanych gazem, które mogą przejechać średnio ponad 450 mil na jednym baku i mogą tankować w razie potrzeby, pojazdy elektryczne mają znacznie mniejszy zasięg i potrzebują nawet godziny, aby w pełni się naładować (nawet przy szybkim ładowaniu). Jednak dość drogi model Lucid Air GT wydaje się być wyjątkiem od tego trendu, szczycąc się całkowitym zasięgiem elektrycznym, który jest wyższy niż nawet niektóre ICE. Ale jak to jest jeździć w prawdziwym świecie? Roman i Tommy z TFLEV postanowili się tego dowiedzieć, poddając Lucid Air GT testom w Loveland.

Rozpoczynając swoją podróż z Boulder, CO na wysokości 5,000 stóp, zespół przejechał Lucid Air GT przez malownicze autostrady prowadzące aż do Loveland Pass na wysokości 12,000 stóp. Dwusilnikowy Lucid Air GT jest wyposażony w potężny akumulator o pojemności 118 kWh, który może pochwalić się zasięgiem elektrycznym wynoszącym aż 480 mil. Ten konkretny model został wyposażony w 20-calowe koła, co znacznie zmniejsza zasięg w porównaniu do modelu z 19-calowymi kołami.

Lucid Air GT rozpoczął podróż z 98% baterii. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)
Lucid Air GT rozpoczął podróż z 98% baterii. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)

Podczas jazdy pod górę 819-konny Lucid Air GT było naprawdę przyjemnie siedzieć w środku. Sedan oferował bardzo komfortową jazdę, choć był nieco bardziej miękki. Wnętrze zawiera mieszankę miękkich w dotyku materiałów, prawdziwego drewna, a nawet tkanin przypominających dżins, które zapewniają prawdziwie luksusowe wrażenia. To powiedziawszy, wnętrze samochodu jest wyposażone w nowocześnie wyglądające ekrany, które wyglądają świetnie, ale są absolutnymi magnesami na odciski palców i mogą wymagać częstego czyszczenia.

Chociaż z pewnością nie jest tak dynamicznie dostrojony jak sedany zorientowane na osiągi, takie jak Porsche Taycanlucid Air GT pewnie radził sobie z krętymi górskimi drogami i pozostawił recenzentom bardzo mało miejsca na reklamacje - przynajmniej z punktu widzenia jazdy.

Zanim Air GT dotarł do przełęczy Loveland, poziom naładowania baterii spadł do 69%, co stanowi spadek o 29% od około 75 mil jazdy pod górę. Zasadniczo Lucid Air GT stracił 150 mil zasięgu po przejechaniu zaledwie 75 mil, ale można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę podjazd na przełęcz Loveland. Wkrótce jednak sytuacja odwróciła się podczas jazdy w dół z powrotem do Boulder, gdzie magia hamowania regeneracyjnego pozwoliła uzyskać imponujące wyniki.

Pod koniec podróży Lucid Air GT osiągnął wydajność 4,2 mil/kWh. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)
Pod koniec podróży Lucid Air GT osiągnął wydajność 4,2 mil/kWh. (Źródło zdjęcia: TFLEV via YouTube)

Zanim zespół wrócił do Boulder, Lucid Air GT stracił tylko 3% naładowania podczas jazdy w dół, docierając do punktu wyjścia z poziomem naładowania baterii wynoszącym 66%. Ostatecznie, 156-milowa podróż zużyła tylko 32% baterii, dzięki imponującej wydajności 4,2 mil/kWh. Hamowanie regeneracyjne udowodniło swoją siłę podczas tej podróży. Zasadniczo zbiera on znaczne ilości energii podczas zwalniania lub zjeżdżania ze wzniesienia i ładuje te elektrony z powrotem do akumulatora.

Biorąc to pod uwagę, Lucid Air GT nie jest bynajmniej usłane różami. Po pierwsze, jak zauważyli prezenterzy, popyt na rynku na sedany spada ze względu na wzrost popytu na SUV-y, co sprawia, że decyzja Lucid o wejściu na rynek z luksusowym sedanem jest dość myląca.

Co więcej, cena wejścia do klubu Lucid jest wyjątkowo wysoka - testowany wariant Air GT kosztuje aż 125 000 dolarów. Jednak wiodąca w swojej klasie gama oraz doskonała jakość wykonania i design nieco usprawiedliwiają tę cenę, a dzięki wkrótce wprowadzonemu na rynek SUV-owi Gravity od Lucid, marka może z łatwością przeniknąć na rynekmarka może z łatwością spenetrować rynek masowy z obsesją na punkcie SUV-ów, jeśli tylko tego zapragnie.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Lucid Air GT zużywa zaledwie 3% baterii podczas 77-milowego zjazdu z przełęczy Loveland, dzięki hamowaniu regeneracyjnemu
Sambit Saha, 2024-08-14 (Update: 2024-08-14)