Lucid Air Pure staje się pierwszym produkcyjnym pojazdem elektrycznym, który przejeżdża 5 mil na kWh pojemności akumulatora
W zeszłym roku dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, przewidział, że niektóre z najpopularniejszych startupów zajmujących się samochodami elektrycznymi w Ameryce, takie jak Rivian i Lucid, są na najlepszej drodze do bankructwa zbankrutować.
Od tego czasu, Rivian ogłosił partnerstwo z Volkswagenem o wartości 5 miliardów dolarów, podczas gdy producent luksusowych elektrycznych sedanów Lucid jest finansowany przez Arabię Saudyjską i właśnie zaprezentował swój 2025 Air Pure, najbardziej wydajny samochód elektryczny w sprzedaży.
Lucid od dawna jest mistrzem wydajności, ale jego podstawowy model Air Pure może teraz przejechać do 420 mil na jednym ładowaniu z tym samym akumulatorem 84 kWh. Oznacza to, że zużywa tylko 1 kWh, aby przejechać 5 mil, lub może pokonać dystans z Los Angeles do San Francisco na jednym ładowaniu z zapasem.
Wynik 5 mil na kWh został osiągnięty głównie dzięki wprowadzeniu wydajnej pompy ciepła Lucid, wcześniej zarezerwowanej dla droższych modeli. Nie trzeba dodawać, że tylko Air Pure osiąga ten rekord wydajności pojazdu, ponieważ jest to model RWD w gamie, więc jest lżejszy niż pozostałe wersje wyposażenia Lucid.
Pozostałe ulepszenia obejmują nowy chipset systemu informacyjno-rozrywkowego, który jest 3x szybszy i ma 2x więcej pamięci operacyjnej niż wcześniej, a także system wspomagania kierowcy DreamDrive Premium z 3D Surround View Monitoring, który jest teraz standardem również dla Pure.
Warto zauważyć, że najwyższy ranking wydajności Air Pure został osiągnięty w nowych, bardziej rygorystycznych testach szacunkowych zasięgu EPA, co dobrze wróży przyszłym samochodom marki, w tym 2025 Gravity, pierwszemu SUV-owi Lucid.