Lucid Gravity oferuje zarówno porty ładowania NACS, jak i CCS, ponieważ Rivian przenosi złącze R2 na stronę Tesli
Firma Lucid, która właśnie otrzymała zastrzyk finansowy w wysokości 1,5 miliarda dolarów od państwowego funduszu majątkowego Arabii Saudyjskiej, zamierza zainwestować w dwa porty ładowania w swoim nadchodzącym modelu Gravity.
Zamiast przenosić port ładowania NACS nad ciśnienie wentylatora, tak jak robi to Rivian w modelu R2lucid po prostu umieścił go tam, gdzie Tesla.
Inauguracyjny SUV Lucid będzie jednak również wyposażony w port ładowania CCS z przodu po stronie kierowcy, więc nie będzie potrzeby taszczenia adapterów, odczepiania przyczepy ani ładowania w jednostkach końcowych.
Oferowanie zarówno portu ładowania NACS, jak i CCS niewątpliwie zwiększyłoby koszty produkcji Gravity, ale dodatkowe wydatki mogły już zostać uwzględnione w ogłoszonej cenie 80 000 USD.
Lucid i tak traci pieniądze na każdym wyprodukowanym przez siebie pojeździe, a wszystko dzięki zastrzykom finansowym z funduszu majątkowego, więc koszty produkcji prawdopodobnie nie są jego głównym kryterium przy wchodzeniu w nową kategorię pojazdów elektrycznych.
Rivian, z drugiej strony, podobno słyszał przyszłość R2 I być może przeniesie swój port ładowania NACS na tylną kanapę po stronie kierowcy, gdzie łatwiej będzie uzupełnić energię w Superchargers Tesli.
Nie trzeba dodawać, że nie wszyscy są zadowoleni z tej zmiany, ponieważ są tacy, którzy uważają, że lokalizacja portu z przodu po stronie pasażera jest wygodniejsza zarówno do holowania, jak i Superchargers.
Jednak w porównaniu z poprzednią tylną lokalizacją, umieszczenie po stronie kierowcy będzie lepsze, przynajmniej do czasu Tesli Superchargers V4 Tesli zastąpią starsze stosy V2 i V3 z krótszymi kablami.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla EV Charger z podwójną wtyczką na Amazon
Źródło(a)
Zack (X), Forum Rivian