Luka w akumulatorach Tesla Model Y, Model 3 utrzymuje niskie ceny w USA, omijając zasady zachęt podatkowych IRA
Niedawno pojawiły się wiadomości, że Tesla Model 3 LR AWD odzyskał pełną amerykańską zachętę podatkową w wysokości 7,500 USD dzięki temu, co wydawało się być przełącznikiem zasilania baterii, oficjalnie dostosowując go do Modelu Y. Niedawny post https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1805364595831587079 na X autorstwa Sawyera Merritta (za pośrednictwem Autoevolution) może wyjaśniać, dlaczego Model 3 nagle dołącza do Model Y zgodnie z zachętami podatkowymi IRA EV.
Mówiąc najprościej, Tesla produkuje dwie wersje każdego z pojazdów Model 3 i Model Y, a to, który z nich kupują, zależy od tego, czy kwalifikują się do ubiegania się o ulgę podatkową dla pojazdów elektrycznych na podstawie ich dochodów. Aby utrzymać ogólne ceny Modelu 3 i Modelu Y na niskim poziomie, Tesla podzieliła produkcję ogniw akumulatorowych między dwóch dostawców, LG i Panasonic.
Według Autoevolution, ogniwa LG są tańsze w produkcji, chociaż nie kwalifikują się do minimalnych wymagań dotyczących lokalnych materiałów i montażu określonych w ustawie o redukcji inflacji. Ogniwa Panasonic stosowane w Modelu Y i Modelu 3 spełniają jednak minimalne wymagania produkcyjne. W rezultacie każdy Tesla Model 3 lub Model Y, które muszą kwalifikować się do ulgi podatkowej IRA, będą miały droższe ogniwa Panasonic, podczas gdy pojazdy elektryczne, które tego nie robią, będą miały zestaw akumulatorów składający się z ogniw LG.
Co najważniejsze, wydajność baterii Modelu 3 i Modelu Y - pod względem mocy wyjściowej, ładowania i ogólnego zasięgu - nie różni się. Jedyną różnicą jest to, że ogniwa Panasonic będą miały więcej surowców pozyskiwanych w USA i będą poddawane większej produkcji w USA.
Warto zauważyć, że potencjalni nabywcy patrzący na zapasy Modelu 3 i Modelu Y powinni uważać, aby samochód, który kupują, był wyraźnie oznaczony jako kwalifikujący się do ulgi podatkowej IRA, w przeciwnym razie może ich czekać niemiła niespodzianka, gdy spróbują ubiegać się o ulgę w wysokości 7 500 USD.
Funkcjonalnie sztuczki wdrożone przez Teslę utrzymują ceny Modelu 3 i Modelu Y - i prawdopodobnie zyski firmy - w granicach rozsądku, jednocześnie osiągając to, co IRA zamierzała osiągnąć w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych - przynajmniej w przeważającej części. Fundusze kierowane do programu zachęt podatkowych IRA nadal przeznaczane są na rozwój lokalnej produkcji pojazdów elektrycznych w USA i zmniejszenie zależności kraju od importu w celu osiągnięcia elektryfikacji.
Sztuczki takie jak ta mogą jednak wkrótce nie być konieczne, ponieważ wielu dostawców akumulatorów do pojazdów elektrycznych widzi napis na ścianie i pracuje nad partnerstwem w zakresie produkcji ogniw w USA, W tym LG.
Obecnie najtańszy Tesla Model Y kosztuje 44 990 USD bez zachęty podatkowej (37 490 USD po zachęcie), podczas gdy najtańszy Model 3, który kwalifikuje się do zachęty w wysokości 7 500 USD - Long Range AWD - wynosi 47 490 USD przed zachętami (i 39 990 USD po pełnej zachęcie IRA).
Uchwyt samochodowy na telefon Peak Design z obsługą bezprzewodowego ładowania Qi2 na Amazon.
NEWS: Tesla is now manufacturing variants of the Model Y and Model 3 in the U.S. that DO and DON'T qualify for the $7,500 Federal EV credit.
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) June 24, 2024
Customers who claim eligibility for the credit will be matched to a VIN of a car that qualifies for the EV credit. Those who are not… pic.twitter.com/GnU2gQts1e