Luksusowy Lotus Eletre otrzyma cyfrowe lusterka jako opcję o wartości 2 225 USD, aby zwiększyć zasięg, podobnie jak Cybertruck Tesli
Lotus, firma, której samochód sportowy Elise posłużył jako baza dla pierwszego pojazdu elektrycznego Tesli - Roadstera - stała się teraz pierwszą marką, która wydała w Chinach pojazd elektryczny z cyfrowymi lusterkami wstecznymi. Według Lotus, zestaw ten pozwala na rozszerzenie pola widzenia w porównaniu do zwykłych lusterek, a także na widok w nocy, który jest tak jasny, jak w świetle dziennym.
Cyfrowe lusterka wsteczne modelu premium Lotus Eletre SUVzapewniają również niższy współczynnik oporu powietrza, a tym samym większy zasięg na jednym ładowaniu, a także przyczyniają się do swobody zespołu projektowego w tworzeniu lusterek, które pasują do agresywnej stylistyki samego "hiper SUV-a". Lusterka elektryczne są pokryte wodoodpornym materiałem i mogą być podgrzewane w celu roztopienia lodu lub śniegu. Zestaw ostrzega również o otwartych drzwiach i obejmuje martwe pole widzenia.
Widok z lusterek jest wyświetlany wewnątrz na wyświetlaczach 720p o regulowanej jasności, które pozwalają na 50% szersze boczne pole widzenia, informuje Lotus. Algorytmy oprogramowania kamery i ich regulacja obrazu pomagają również znacznie lepiej wizualizować drogę, zwłaszcza podczas jazdy nocą.
Cyfrowe lusterka wsteczne są sprzedawane jako opcja, a Lotus, który jest obecnie własnością Geely, zaczął dostarczać pierwsze SUV-y Eletre z nimi w tym miesiącu, gdy tylko chińskie organy regulacyjne zezwoliły na tę technologię w pojazdach detalicznych. Opcja ta kosztuje równowartość 2 225 USD, co może nie brzmieć przystępnie, ale jest stosunkowo niską ceną w porównaniu do 115 000 USD ceny wywoławczej luksusowego SUV-a.
Lotus Eletre jest zbudowany na nowoczesnym układzie napędowym 800V i oferuje przyspieszenie do 2,9 s 0-62 mph, akumulator 112 kWh, a także liczne dzwonki i gwizdki technologii premium, takie jak "pierwszy kompleksowy zestaw do autonomicznej jazdy" LiDAR.
Elon Musk twierdzi, że lusterka boczne Cybertrucka są modułowe, dzięki czemu właściciel może je łatwo usunąć po dostawie i polegać wyłącznie na kamerach elektrycznego pickupa. Pozostają jednak te nieznośne kwestie prawne, ponieważ na szczeblu federalnym nadal nie wolno jeździć bez lusterek.
W tamtym czasie wspomniał, że samo usunięcie lusterek bocznych Cybertrucka zwiększyłoby jego zasięg 5% przy prędkościach autostradowych, więc to właśnie Lotus może mieć na myśli, mówiąc, że nowy projekt cyfrowych lusterek zwiększa zasięg Eletre.
Zdobądź nakładki lusterek z włókna węglowego TSLAUCAY Tesla Model 3 w Amazon